Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0115
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 116 [116]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0115

OCR

II4 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., A modellünk eredményei alapján megállapíthatjuk, hogy elsősorban a csalädi (ß = 0,470**) es iskolai (ß = 0,323**) befolyásolja, hogy milyen sikeresnek érezték a pedagógusok a digitális átállást. A modell komplex hatásokat is megragad, így például láthatjuk, hogy a családi készenlétet alapvetően befolyásolta, hogy milyen tanulási keretekben (8 — 0,249"") és milyen tanulási struktúrában (8 = 0,235**) gondolkoztak az intézményben, de fontos szerepet játszott a pedagógusok digitális kompetenciäja is (B = 0,186*). Az iskolai készenlét szempontjából is meghatározó volt a tanulás kereteinek kialakítása (B — 0,212""), de például a tanulás struktúrája már nem bizonyult szignifikáns prediktornak. Viszont a pedagógusok digitális kompetenciája itt értelemszerűen nagyobb szerepet kapott (8 — 0,4307") és fontosnak bizonyult a tanulószervezeti viselkedés is (8 = 0,140*). A családi készenlét varianciáját a bevont változók 20,490-ban magyarázták, míg az iskolai készenlét esetében a magyarázóerő 29,896. Az egyéni és a szervezeti digitális kompetencia esetében a tanulószervezeti viselkedés bizonyult szignifikáns prediktornak. Míg az előbbire jelentősebb ($ — 0,358""), addig az utóbbira csak mérsékeltebb (8 = 0,195") hatással bírt. Ennek ellenére a pedagógusok digitális kompetenciájának varianciáját a tanulószervezeti viselkedés 19,396-ban magyarázza, míg a digitálisan kompetens szervezet varianciáját 5,290-ban. Végül pedig azt láthattuk, hogy a szervezeti kultúra modellek közül egyedül a klán kultúra befolyásolja szignifikáns mértékben (8 = 0,560**) a tanuldszervezeti viselkedést, amelynek varianciäjäbél 35,9%-ot magyaräznak meg a bevont elemek. A modellben néhány indirekt hatás is szignifikánsnak bizonyult. A legnagyobb indirekt hatást a tanulás struktúrája fejti ki apedagógusok digitáliskompetenciáján és az iskolai készenlét észlelése alapján a digitális átállás sikeres megvalósítására (8 - 0,139""). Hasonló mértékű hatást azonosítottunk a tanulás kereteinek kialakítása esetén, amely a családi készenléten keresztül fejti ki a hatását a digitális âtällés sikerességére (8 = 0,117**). A csalädi készenléten keresztül azonositottuk a tanulás struktúrájának további indirekt hatását is a sikeres átállásra (8 — 0,1107). A tanulás struktúrájának kialakítása továbbá a pedagógusok digitális kompetenciáján keresztül is (B — 0,0877), illetve az iskolai készenlét beiktatásával is (8 = 0,031*) további indirekt hatásokat gyakorol az átállás sikerességére. Szerényebb hatásokkal ugyan, de kiemelhető továbbá a tanulás kereteinek kialakításából származó indirekt hatás az iskolai készenléten keresztül ($ = 0,068*), illetve a pedagógusok digitális kompetenciáján ($ — 0,0507) a digitális átállás sikerességére. Végül pedig a klán kultúra indirekt hatását kell említenünk, amely a tanulószervezeti viselkedésén és a digitálisan kompetens szervezeten keresztül fejti ki hatását (ß = 0,028*) a digitälis ätälläs sikerességére. Az ütelemzesünk eredményeként kaptunk egy előképet arról, hogy a digitális munkarendre való hirtelen átállás keretében milyen tényezők befolyásolták ennek a folyamatnak a sikerességét egyéni és szervezeti szinten. A modell tapasztalatait

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.35 MB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0115.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0115.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu