Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0089
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 90 [90]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0089

OCR

88 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., minden régióban, a felsőoktatási kitöltők p c 0,001 szinten szignifikáns módon különböznek minden régió köznevelési kitöltőitől. Az összes kombinációt itt most nem soroljuk fel. Végül a TPACK21 fejlettségére vonatkozóan azt állapíthatjuk meg, hogy az alrendszer (F(1) — 5,86; p — 0,016) és a régió főhatása (F(6) = 4,63; p c 0,001) szignifikáns, az interakció azonban nem (F(6) = 1,96; p = 0,068). A poszt hoc teszt alapján csak a közép-magyarországi és budapesti köznevelés kitöltők különböznek az észak-alföldi és észak-magyarországi köznevelési kitöltőktől, valamint az észak-magyarországi köznevelési kitöltők a nyugat-dunántúli köznevelesi kitöltöktöl. Az árnyaltabb eredmények alapján láthatjuk, hogy elsősorban a gyakorlat megváltozása tekintetében mutatható ki a legtöbb különbség az egyes régiók és alrendszerek között, de számottevő különbségek vannak a kommunikáció megvalósulásának érzékelésében is. Az alrendszerek és a régiók együttes elemzése komplex megközelítést tesz lehetővé, hogy több szempontból is értelmezhessük a képesség-ökoszisztéma helyzetét. Az eredmények alapján megállapíthatjuk, hogy léteznek regionális mintázatok a pedagógusprofesszió képesség-ökoszisztémájában (ami a TPACK21 kompetenciákat érinti) és bár az érintettek érzékelik, hogy az ökoszisztémán belül fontos lenne akommunikáció a szereplők között, ennek megvalósulása, régiónként eltérő módon, de alapvetően alacsony. A regionalitás mentén tovább elemezhető a kérdés (pl. eszközellátottság vizsgálata az egyes régiókban), amely tovább árnyalhatja a képesség-ökoszisztéma értelmezését, amely így jobban felhasználható például szakpolitikai beavatkozások tervezéséhez. Az eddigiek alapján elsősorban arról kaptunk képet, hogy a kitöltők önbevallása szerint mennyire képesek a digitális eszközök segítségével támogatni a tanulókat a 21. századi kompetenciák fejlesztésében saját szakterületükön. Arra még nem világítottunk rá, hogy mindezt hogyan is teszik a kitöltők. A következőkben arra a kérdésre keressük a választ, hogy milyen digitális oktatási stratégiákat használnak a pedagógusok és a pedagógusképzők a 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel támogatott fejlesztésére. 3.1.3. Digitális oktatási stratégiák a 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel támogatott fejlesztésére A digitális oktatási stratégiák leírására Kozma és McGhee (2003) modelljeit használjuk, amelyeket Erstad és munkatársai (2015) kiegészítettek további három modellel. A modell, amelyben a modellek születtek, az IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) projektjének keretében valósult meg. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen kapcsolatok fedezhetők fel az IKI eszközök használata és az innovatív osztálytermi gyakorlatok között.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.22 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0089.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0089.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde