Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0082
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 83 [83]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0082

OCR

3. EREDMÉNYEK 8I az eszközhasználatra, illetve azok pedagógiailag tudatos felhasználására térünk rá különböző nézőpontokbál. Az eredmények bemutatásánál megjelenő harmadik fejezet nem a konkrét kutatási kérdésekre épít, hanem azok szintetizálásával, egy esetelemzés eredményét mutatja be, így komplex módon minden kutatási kérdés megjelenik. A konkrét eset egy iskola példáját mutatja be, amelyről különböző adatforrásokból (adatbázisok) és dokumentumokból (Pedagógiai Program, Digitális Fejlesztési Terv, honlap) alakítottunk ki egy komplex képet, ezen keresztül pedig illusztrálhatjuk az elméleti háttér során feltárt dinamikákat és az eredmények keretében bemutatott összefüggéseket. 3.1. A KEPESSEGFORMALAS ES KEPESSEGFELHASZNALAS DINAMIKAJA AZ OKTATASI SZEKTORBAN Az első kutatási kérdés keretében arra voltunk kíváncsiak, hogy hogyan alakul a képességformálás és képességfelhasználás dinamikája az oktatási szektorban a digitális transzformáció hatására. Ehhez szükséges volt, hogy egységesen kezeljük a két alrendszert, a köznevelést és a felsőoktatást (pedagógusképzést). A köznevelés elsősorban a képességfelhasználás színtereként jelenik meg (mint munkáltató, a pedagógusképzés által fejlesztett kompetenciák hasznosítója), de ha figyelembe vesszük a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének irodalmában kiemelt munkahelyi tanulás jelentőségét, akkor a köznevelési rendszer is a képességformálás rendszerének tekinthető. Ugyanígy, bár elsősorban a képességformálás színtereként tekintünk a felsőoktatási szereplőkre, ugyanazok, az általuk fejlesztett kompetenciák felhasználásra kerülnek a pedagógusképzés keretében is. Az alrendszerek mellett a következő elemzések során a makro-perspektíva figyelembevétele érdekében a regionális aspektust is elemezni fogjuk, feltárva, vajon beszélhetünk-e a képesség-ökoszisztéma definíciójában megjelenő regionális kapcsolódásról, sajátosságokról a pedagógusprofesszió tekintetében. Az eredmények ismertetése során először bemutatjuk a képesség-ökoszisztéma szemlélet kapcsán középpontba állított kompetenciát, a 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel támogatott fejlesztésének képességét, majd ennek a kompetenciának a percepcióját, dinamikáját elemezzük az alrendszerek és a regionális aspektus tekintetében, illetve ehhez kapcsolódóan elemezzük és értelmezzük a pedagógusok által használt digitális oktatási stratégiákat is. A képesség-ökoszisztéma további leíró jellemzése érdekében bemutatjuk azokat a gátló tényezőket, amelyeket a pedagógusok érzékelnek a digitális megoldások implementációja és mindennapi használata során.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.15 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0082.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0082.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde