Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0068
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 69 [69]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0068

OCR

I. ELMÉLETI HÁTTÉR 67 gyar felnőttek 3196-a rendelkezik megfelelő problémamegoldási képességekkel a digitális környezetben a PIACC eredményei alapján, viszont a DESI index adatait figyelembe véve a digitális technológiák integráltsága viszonylag alacsony a KKV szektorban, így kérdéses a digitális képességek szükséglete iránti kereslet (nemzetközi téren növekvő kereslet figyelhető meg). Ehhez párosul az Eurostat adatbázis elemzése alapján az is, hogy az állások kb. 5096-át fenyegeti az automatizáció. Érdekes helyzet figyelhető meg, amely egyrészt mutat elmaradást és felkészületlenséget (digitális technológiák integráltsága a munkaerőpiacon, ami növelhetné a digitális képességek iránti keresletet), valamint túlképzést (ennek ellenére a digitális kompetenciák fejlesztése megvalósul, de nem kerülnek maradéktalanul kiaknázására). Éppen emiatt szükséges a képesség-ökoszisztéma szemlélet, ami pont az ilyen helyzetekben kínál megfelelő nézőpontot és keretrendszert. A helyzetértékelés és a fentebb bemutatott szempontok alapján jól látható az a komplex hatásrendszer, ami mind a bemenet, mind a folyamatok, mind a kimenet szempontjából, külső és belső tényezők alapján egyaránt hat az oktatási rendszerre. Mindezek középpontjába helyezhető a szervezeti (és egyéni) alkalmazkodás, változás és tanulás kérdésköre. Így a technológiai, egyéni, szervezeti, pedagógiai és környezeti tényezők figyelembevétele során az egyes elemek közötti illeszkedés (ennek kialakítása, fenntartása, menedzselése) lesz az elsődleges kérdés a digitális transzformáció kihívásaira való reakció tekintetében. A digitális transzformáció rugalmas szervezeti formákat kíván meg, amelynek megragadására kutatásunkban a tanulószervezet koncepcióját használtuk. A tanulószervezeti logikában kifejezetten az egyéni és a szervezeti tanulásra, innovációra, változásra és alkalmazkodásra, információ- és tudásmenedzsmentre helyeződik a hangsúly, amely alkalmas lehet a digitális pedagógiai innovációk elfogadásának és szervezeti implementációjának vizsgálatára. Kutatásunk során a képesség-ökoszisztéma megközelítés jegyében a pedagógusok digitális kompetenciájára fókuszálunk, együttesen vizsgálva a köznevelési (munkáltató) és a felsőoktatási intézményeket (pedagógusképzés). A felállított elméleti keretek és megfontolások alapján a kutatás módszertanának bemutatása következik.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.04 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0068.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0068.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde