Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0035
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 36 [36]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000075/0035

OCR

34 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., tetizältäk: indokolt cselekves elmelete (Fishbein & Ajzen, 1975), technolögiaelfogadäs modellje 1,2 (Davis, 1989; Venkatesh & Davis, 2000), motiväciöelmeletek (különös tekintettel az extrinzik &s intrinzik motiväciöra), tervezett viselkedés elmélete (Ajzen, 1991), innováció terjedésének elmélete (Rogers, 2003), Bandura szociális-kognitív elméletének kiterjesztése a számítógép-használatra (kimeneti elvárások, énhatékonyság, szorongás stb.), illetve egy, a számítógép-használatra vonatkozó modell (illeszkedés amunkához, komplexitás, hosszú távú következmények, viszonyulás a használathoz, társas tényezők, támogató tényezők). A modellek vizsgálata mellett azt is figyelembe vették, hogy milyen eredményeket mutatnak a kutatások a különböző moderátorváltozók tekintetében. Az így kialakult modell a használati szándékon (BI — behavioural intention) keresztül jósolja be a tényleges használatot (UB — use behaviour). A modellalapján a használati szándékot a várható teljesitmény (PE — performance expectancy), a várható szükséges erőfeszítés (EE — effort expectancy) és a társas hatás (SI — social influence) jósolja be. Az elősegítő feltételek (FC — facilitating conditions) a modell szerint nem a használati szándékot, hanem közvetlenül a tényleges használatot befolyásolják. Az egyes kapcsolatok erősségét befolyásoló moderátor tényezők közül a nem (a várható teljesítmény, a várható szükséges erőfeszítés és a társas hatások kapcsolatát moderálja a használati szándékra vonatkozóan), az életkor (mind a négy befolyásoló tényező hatását moderálja), a tapasztalat (a várható szükséges erőfeszítés, a társas hatás és az elősegítő feltételek hatását moderálja) és az önkéntesség (a társas hatás erősségét befolyásolja) került beemelésre a modellbe. A modell elemeit és kapcsolatait a 2. ábra mutatja be.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
848.83 KB
Permalink to jpg
022_000075/0035.jpg
Permalink to ocr
022_000075/0035.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu