Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0024
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 25 [25]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000075/0024

OCR

I. ELMÉLETI HÁTTÉR 23 ahhoz, hogy hatékonyan ellássa jelenlegi munkakörét. A második kérdés pedig azt vizsgálja, hogy a kitöltő rendelkezik-e a megfelelő képességekkel ahhoz, hogy akár a jelenlegi munkakörénél nehezebb, bonyolultabb feladatokat is ellásson. A magyarországi pedagógusprofesszió esetében az 1. táblázatban látható módon alakulnak az arányok (OECD, 2023b). 1. táblázat. A magyarországi pedagógusprofesszió képesség-ökoszisztémájának egyensúlya. (PIAAC 2015 adatbázis alapján saját számítás) Úgy érzi, hogy rendelkezik azokkal a készségekkel, A pedagógusprofesszió tagjai amelyekkel a jelenlegi munkakörében elvártnál megterMagyarorszägon (N = 178) helöbb feladatokkal is megbirközhat? Igen Nem Úgy érzi, hogy további Igen 34% 6% képzésre van sziiksége ahhoz, hogy jól megbirkózzon jelenlegi Nem 55% 5% feladataival? A táblázat alapján jól látható, hogy apedagógusprofesszió képviselőinek több mint fele úgy érzi, hogy bonyolultabb feladatokkal is képes lenne megbirkózni, további képzés vagy felkészítés nélkül is. További 3496 azt nyilatkozta, hogy további képzés esetén képes lenne komolyabb feladatokkal is megbirkózni. Ez azt jelenti, hogy a magyar pedagógusprofesszió képviselői alulfoglalkoztatottak (vagy túlképzettek) ahhoz a feladatkörhöz, amiben jelenleg dolgoznak. Természetesen ezek önbevallásra épülő adatok, így számolnunk kell torzító hatásokkal. Érdekes kérdés lenne megvizsgálni ezt az összefüggést a kényszerű digitális átállás tapasztalatai után is. Az a feltételezésünk, hogy a digitális munkarend kihívásai átalakíthatták a fent jelzett dinamikát, amelyet megerősít az a tendencia is, amely az általános munkaerőpiacra vonatkozóan jelzi a digitális kompetenciák iránti megnövekedett keresletet. Éppen ezért összegzésként röviden elemezzük a digitális kompetenciák területét, mint lehetséges képesség-hézag (skills gap) a pedagógusprofesszió képesség-ökoszisztémájában. Ahogyan a képesség-ökoszisztéma sajátosságainak áttekintése kapcsán, illetve korábban is említettük, a területet alapvetően befolyásolta, sőt felforgatta a COVID-19 järvänyhelyzet kapcsän vilägszerte bevezetett kényszerű távolléti oktatás. Bár a kutatás tervezésekor ez a jelenség még nem volt látható, a kutatás egészét alapvetően befolyásolta, így nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezt a sajátosságot. A következő részben kifejezetten ezeknek a tapasztalatoknak a feldolgozására fókuszálunk.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.04 MB
Permalink to jpg
022_000075/0024.jpg
Permalink to ocr
022_000075/0024.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu