Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0019
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 20 [20]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000075/0019

OCR

18 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., nárképzők hogyan tudják saját tanulási-tanítási gyakorlatuk minőségét fejleszteni a digitális megoldások segítségével (Kaminskiené és mtsai., 2022). Kutatásunk így magában foglalja a technológiára vonatkozó tényezőket (a technológia hatékony integrálása a tanulási-tanítási folyamatokba), az egyéni tényezőket (digitális pedagógiai kompetencia) és a szervezeti kontextust (digitálisan kompetens szervezet). Ezekre a tényezőkre számos, a nemzetközi irodalomban is elfogadott modell létezik, amelyek a következő fejezetekben bemutatásra kerülnek. Természetesen nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy mindezekre a tényezőkre, folyamatokra az elmúlt időszak veszélyhelyzeti távolléti oktatása, digitális munkarendje felerősítő hatással voltak (Bozkurt & Sharma, 2022), amelynek hatdsairél egy rövid összegzést adunk. Kutatásunk során nem specifikus technológiákra vagy konkrét személyekre, szervezetekre helyeztük a hangsúlyt, hanem egy professzióra (pedagógus professzió), annak is a digitális transzformáció által befolyásolt képességeire. Ennek köszönhetően tudjuk komplexen értelmezni a képességformálás (skills formation) és aképességfelhasználás (skills utilization) dinamikáját, amelyhez a képesség-ökoszisztéma szemlélet biztosít elméleti keretet. A következő fejezetben ezeket a koncepciókat mutatjuk be részletesebben. 1.1.2. A pedagógus professzió értelmezése a képesség-ökoszisztéma szemléletben Jelen fejezet a , Pedagógiai változások — a változás pedagógiája IV." konferenciakötetben megjelent tanulmány módosított és kibővített verziója (Horváth, 20222). 1.1.2.1. A képesség-ökoszisztéma megközelítés A munkaerőpiacról való gondolkozás makroökonómiai szempontból elsődlegesen a munkabér, a munkaerő-kínálat és a munkaerő-kereslet dinamikája körül mozog. A munkaerőpiac nem tökéletes piac (ahol a kialakult bérek mellett a munkavállaló azonnal megfelelő munkahelyet, a munkáltató azonnal megfelelő munkavállalót talál), gyakorlatban nem beszélhetünk a kereslet-kínálat tökéletes összhangjáról ( Tóthné Szikora, 2002). Áttekintő fejezetünkben nem a makroökonómiai szempontból általában feltett kérdések (pl. keresletet és kínálatot befolyásoló tényezők, kereslet és kínálat előrejelzését célzó modellek, megtérülési ráták stb.) állnak a fókuszban, hanem elsősorban a kereslet-kínálat dinamikáját egy komplexebb, rendszerszemléletű gondolkodásba helyező megközelítés bemutatása: a képesség-ökoszisztéma megközelítés.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.11 MB
Permalink to jpg
022_000075/0019.jpg
Permalink to ocr
022_000075/0019.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu