Lábán Katalin rendező, színész, színházigazgató. Katalin rendezte a Pilinszky
János. Beszélgetések Sheryl Suttonnal című előadást, amelyet az általa alapított
RS9 Színházban mutattak be.
Mispál Attila rendező, forgatókönyvíró. Latin, orosz, magyar és összehasonlító
irodalom szakokon tanult, majd elvégezte a színművészeti egyetem film és televízió¬
rendező szakát, Gazdag Gyula és Herskó János tanítványaként. Hét éven át volt
a Bárka Színház tagja, jelenleg a debreceni Csokonai Színház munkatársa, a Művé¬
szeti Műhely tagja.
Hafner Zoltán irodalomtörténész. Filológiai tevékenységének köszönhetően
olvashatjuk az általa gondozott Pilinszky-összkiadást. 2001-ben Bende Józseffel
összeállította a költő életművét és recepcióját bemutató bibliográfiát is — és remél¬
hetőleg szót ejt majd a centenáriumi sorozatban tervezett eseményekről. Hafner
Zoltán nem csak Pilinszky-szakértő: foglalkozott Krasznahorkai László munkás¬
ságával, emellett Kertész Imre műveit gondozza, és a közelmúltig Kertész Imre
Intézet igazgatójaként dolgozott. Pilinszky szerelme, Jutta Scherrer neki ajándékoz¬
ta a tulajdonában lévő több száz dokumentumot, ezek feldolgozása jelenleg is zajlik...
És akkor most jöjjenek a versek!
Jász Attila: Az elmúlt harminc év során nem írtam annyi verset Pilinszkyről,
mint az elmúlt fél évben. Egyrészt nem akartam leleplezni magam, hogy miért
ennyire jelentős számomra Pilinszky, másrészt eleinte tudatosan figyeltem arra,
nehogy véletlenül úgy írjak — nem mintha lehetne —, ahogyan 6. Soha nem szeret¬
tem, ha egy lapszám , aktuális", ha valakinek évfordulója van, akkor nosza, ennek
apropóján csináljunk egy lapszámot. Most azonban úgy alakult, hogy remek Pi¬
linszky-anyagok futottak be, köztük eddig kiadatlan levelek, tehát nem lehetett nem
csinálni egy tematikus számot. Az egyik vers, amit felolvasok, folytatása is lehetne
a kerekasztal előtt elhangzott előadásnak, amelyik az esztergomi kalandot?" emlí¬
tette. Úgy a folytatása, hogy miután a költő megnézte az ominózus képet, amiért
odazarándokolt és egész nap a közelében maradt, végül elfelejtett kimenni a terem¬
ből a múzeum zárásakor, így aztán bezárták. Akár azt is mondhatnám, hogy sze¬
mélyes élményből fakadt a vers.