Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000071/0000

Initiation into the Mysteries. A Collection of Studies in Religion, Philosophy and the Arts

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Collection Károli. Collection of Papers
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000071/0316
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 317 [317]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000071/0316

OCR

THEATRICAL APPROACHES TO MYSTERY: “KENOSIS” IN VALERE NOVARINA S WORKS In Novarina’s theatre, the actor’s body is the temple and a vessel of the soul, while the ego ofthe actor is a curtain and barrier to be transcended through an act of self-emptying through the language offered to the space and the audience. This act helps him or her burn out the body by respiring (see “esprit”), like in some saintly practices in Far Eastern cultures or psychological and spiritual trainings. Novarina refers to the self-emptying of Christ as follows: “Personne. C’est ce que vient faire le Christ. (Mashia’h: le messie); la figure humaine, il l’apporte vide. Il vient non seulement faire l’homme avec nous mais aussi poser le divin vide sur notre face.””’ ” The text translates as “[n]obody. That’s what Christ does. (Mashia’h: the messiah); the human figure, he empties it. He comes not only to do the man with us but also to put the divine emptiness on our face.” “C’est par ce double mouvement d’incarnation et d’évidement — de kénose et de matérialisation charnelle — qu’il est en nous le principe qui renverse, palpite, pense, respire: en négatif-positif. En réversibilité, comme est offerte devant nous l’image double et négative d’un corps x sur le suaire de Turin.” (V. Novarina, “Les Cendres”, in idem, L'Envers de l'esprit, Paris, P.O.L., 2009, 168-169.) * 315 * Daréczi-Sepsi-Vassänyi_Initiation_155x240.indb 315 6 2020.06.15. 11:04:26

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
2074 px
Kép magassága
3078 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
875.58 KB
Permalinkből jpg
022_000071/0316.jpg
Permalinkből OCR
022_000071/0316.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde