Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000068/0000

Kortárs Japanológia III.

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Contemporary Japanese Studies III.
Tudományterület
Történettudomány / History (12970), Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000068/0232
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 233 [233]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000068/0232

OCR

A JAPÁN MÉDIA-BOCSÁNATKÉRÉSEK SZERKEZETI VÁLTOZÁSAI AZ ELMÚLT 30 ÉVBEN A 2. és 3. képen megfigyelhető, hogy a 2. fotózási szöge a nyilvános bocsánatkérés szögével megegyező, csak a képről a károsult hiányzik, a 3. képen már azt látjuk, hogy közvetlenül felénk, azaz a kamerák felé fordulva, tőlünk elnézést kérve fotózzák a bocsánatkérőt. Nem véletlen, hogy a közbocsánatkérésnél közkedvelt lett ez a fotózási stílus és maguk a japánok is sokszor megmosolyogják a kopasz fejtetők felsorakozását a média-bocsánatkérések képein. Bár az átlagos néző szemszögéből nézve kissé elgondolkodtató lehet a fotó, hogy miért felém hajol a cégvezető és miért tőlem kér elnézést, mikor nekem semmilyen kárt nem okozott, a kárt okozó szemszögéből kényelmes megoldás, hogy egyetlenegy közbocsánatkéréssel pontot tehet a probléma végére. Mindezek mellett a média szemszögéből megvizsgálva is kedvező szituációval találkozhatunk, hiszen a média mint a károsultak képviselője eljátszhatja a becsapott vásárló vagy éppen a dühös fogyasztó szerepét és szigorú szemmel tekinthet a károsultra, számonkérheti őt, illetve dönthet arról, hogy megfelelő volt-e az előadása, megbocsájt vagy éppen újabb fejhajtásra kényszeríti a vétkest. FORMALIZÁLT BOCSÁNATKÉRÉS A médiának effajta viselkedése és a bocsánatkérésben részt vállalt döntéshozó szerepe alakította ki azt a tipikusan japán bocsánatkérő sajtótájékoztatót, ahol a kárt okozók már többnyire a japán médiának kívánnak megfelelni, ahelyett, hogy arra figyelnének, hogy a valós károsultak megbocsássanak nekik. A média olyannyira megkedvelte döntéshozó szerepét, hogy 2007-ben nem egyszer újabb bocsánatkérésre kényszerítette a kárt okozót, arra hivatkozva, hogy nem volt megfelelő az előadása, nem hajolt túl mélyen, nem voltak megfelelőek a szavai, nem sajnálkozott szívből. Ez a folyamat azt eredményezte, hogy a bocsánatkérők már mit sem törődve a károsultakkal, arra törekedtek, hogy a média szigorú elvárásainak +231 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1022.27 KB
Permalinkből jpg
022_000068/0232.jpg
Permalinkből OCR
022_000068/0232.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde