Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000068/0000

Kortárs Japanológia III.

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Contemporary Japanese Studies III.
Field of science
Történettudomány / History (12970), Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000068/0102
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 103 [103]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000068/0102

OCR

KÉPZŐMŰVÉSZET ÉS IRODALOM INTEGRÁLÁSA A JAPÁN OKTATÁSBAN béke és a demokrácia pártolása, az igazságért való kiállás, a diszkrimináció minden formájának elítélése stb. — közvetítsék, ugyanakkor gazdagítsák a fantáziát, önállóságra, de kooperációkészségre is neveljenek." A legfontosabb az érzelmi átélés, hogy az olvasmány mély benyomást tegyen a gyermekekre, olvasás közben a történet megmozgassa fantáziájukat, lássák maguk előtt a képeket, és feltámadjon bennük a vágy, hogy le is rajzolják, amit elképzeltek. Az irodalomórákon az olvasmányok feldolgozása a középiskolai oktatásban szövegközpontú, részletekbe menően elemző. Ez összefügg a japán kultúra és a japán nevelés konfuciánus hagyományával, mely az elődök műveinek tiszteletteljes és gondos tanulmányozását írja elő." Az elemi iskola viszont sokkal nagyobb teret enged az művészeti nevelés irányába ható komplex megközelítésnek, a képzeletet megmozgató kreatív feladatoknak (fogalmazások, bábozás, képeskönyvkészítés, drámajáték). Az oktatás minden szintjén közös vonásként hangsúlyosan vannak jelen az empatikus érzékenység kialakítására irányuló feladatok." Az elemi iskolában az írásrendszer évekig tartó tanulásának nehézségeiből adódóan még nagy különbségek mutatkoznak egyes gyerekek olvasástudása között, bonyolultabb nyelvezetű szépirodalmi mű elolvasására pedig egyáltalán nem, vagy csak alig képesek, ezért az olvasmányélmény-rajzot irányító tanárok az olvasás első lépéseként a felolvasást részesítik előnyben. " Természetesen en4 Lásd Jamaoka-Naito: Az irodalomtanítás Japánban. 155 Gordon Gyéri Janos: Irodalomtanítás Japánban, Irodalomtanítás nálunk és más nemzeteknél címmel rendezett konferencián elhangzott előadás kéziratából, Magyartanárok Egyesülete, Közgazdasági Politechnikum, 2000. október 14. 16 Az elemi iskolai kokugo tankönyv jellemző feladatai: Fejezzük ki mozdulatokkal — hogyan fejeznéd ki mozdulatokkal azt, amit a történetből megtudtál a lapuról, a bambuszligetről, a hóról, a tavaszi szélről?; Mi maradt meg benned a történetből? Melyik része volt félelmetes, szomorú, jó?; Szerinted mit éreztek a történet szereplői? A szereplők érzéseire gondolva olvasd fel a történetet!; Fogalmazd meg írásban, hogy milyen tanácsot adnál a történet szereplőjének?; Írd le, hogy mit találtál érdekesnek a történetben, és hasonlítsd össze azzal, amit a barätod irt!; Hasonlítsd össze a két szereplő érzéseit!; Írd le, mit látsz az osztály ablakából, milyen embereket, dolgokat, milyen hangokat hallasz! Úgy írd le, hogy az is el tudja képzelni, aki nem látja! Olvasás közben képzeld magad a szereplő helyébe, képzeld el, hogy mit érez! Írj jegyzeteket a felfedezéseidről — írd fel magadnak, hogy tanulás vagy játék közben milyen új dolgokat fedeztél fel, min csodálkoztál, mire figyeltél fel, mi maradt meg a szívedben!; A fogalmazás írásához használd fel ezeket a jegyzeteket!; Mit érzett a történet szereplője, amikor azt mondta, hogy...?; (Kokugo 2, 3, 4 Micumura Tankönyvkiadó) 7 Az irästanuläs nehézségei ellenére nemzetközi összehasonlításban is minimális az olvasási nehézségekkel küzdő (diszlexiás és diszgráfiás) gyerekek száma. Sokan úgy vélik (Gleitman, Lila R. - Rozin, Paul: 1 The Structure and Acquisition of Reading I: Relations between Orthographies and the Structure of Language in Reber, A. S.— Scarborough, D. L. eds.: Toward a Psychology of Reading, Hillsdale, NJ Lawrence Eribaum Associates, 1977. 1-53.), hogy a japan írás nagy előnye, hogy megkülönböztető vonásokból felépülő írásjegyekből és emellett állandó jel-hang e 101 e

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.24 MB
Permalink zum JPG
022_000068/0102.jpg
Permalink zur OCR
022_000068/0102.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu