Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000068/0000

Kortárs Japanológia III.

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Contemporary Japanese Studies III.
Field of science
Történettudomány / History (12970), Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000068/0013
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 14 [14]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000068/0013

OCR

ELőszó a ,szakmában" tevékenykedő (oktató, kutató, doktorandusz) volt hallgatóink tudományos eredményeit a japán történelem, művészettörténet, társadalom, irodalom, színház, műfordítás, nyelvészet, média és kommunikáció témájában folytatott kutatásaik területén. Második kötetünk a sorozatban a Japán Alapítvány Sakura Core Projectje keretében készült, az első olyan összeállítás, amely széles körképet nyújt a hazai japánnyelv-oktatás történetéről, a japán nyelvkönyvek egyre gazdagabb és színvonalasabb kínálatáról, a Japán Alapítvány Budapesti Irodájának és a Magyarországi Japánnyelv-Oktatók Társaságának a japánnyelvoktatás területén végzett tevékenységéről, a japán nyelv oktatásával kapcsolatos kutatási eredményekről. A jelenlegi kiadvány valamennyi szerzője a KRE Keleti Nyelvek és Kultúrák Intézetének tudományos fokozattal rendelkező vagy közvetlenül annak megszerzése előtt álló oktatója. A 12 tanulmányból (7 megvédett és 5 készülő disszertáció anyagából) álló kötet felöleli a japanológia szinte valamennyi diszciplínáját (kultúra és művészet, irodalom és nyelvészet, fordítástudomány, történelem — művelődési és diplomáciai — , szociológia, valamint színház- és filmtudomány). Varrók Ilona oktatás-, illetve művelődéstörténeti témát választott dolgozata tárgyául. A tanulmány interdiszciplináris megközelítésben mutatja be a japán művészeti nevelés történetét a Meidzsi-kortól napjainkig. A szerző meggyőző érveléssel fejti ki a japán kultúra vizuális jellege és a japán művészetek szinkretizáló hagyománya közötti szoros összefüggéseket, amelyek fontos szerepet játszanak az egyén és közösség, az individuális és kollektív kreativitás közötti kapcsolatokon alapuló művészeti oktatásban és nevelésben. Farkas Ildikó eszmetörténeti témájú dolgozata az Edo-kor szellemi irányzataiból a talán legjelentősebbel foglalkozik: a kokugaku (Kokugaku) főbb irányait, eszméit, tudósait és tevékenységüket mutatja be, áttekintve azt a folyamatot, melynek során a kora újkorban megfogalmazták a japán kultúra sajátos, megkülönböztető jegyeit, és amelynek során a közös kultúra felfogása egy új, kollektív identitás alapja lett. A fenti két dolgozat meggyőzően bizonyítja azt a napjainkban előtérbe kerülő tézist, hogy minden nép tárgyakban, szokásokban, rítusokban őrzött tradícióin túl kapcsolatrendszereiben, mentalitásában őrzött szellemi öröksége mutat a jövő felé. Farkas György kutatásainak középpontjában a japán és a nyugati filmművészet közötti kapcsolatok állnak. Dolgozatában a legjelentősebb japán filmrendező, Kuroszava Akira munkásságában meghatározó szerepet játszó nyugati kulturális hatásokat elemzi, a Véres trón című film és Shakespeare Macbeth című drámájának mélyreható elemzésén keresztül. «126

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.15 MB
Permalink to jpg
022_000068/0013.jpg
Permalink to ocr
022_000068/0013.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu