Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000061/0000

Ambiguous Topicality: a Philther of State-Socialist Hungarian Theatre

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Árpád Kékesi Kun
Tudományterület
Előadóművészet (zene, színháztudomány, dramaturgia) / Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy) (13051)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000061/0042
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 43 [43]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000061/0042

OCR

MILITARIZING OPERETTA, OR THEATRE CRITICISM AS WAR PROPAGANDA KÁLMÁN NÁDASDY AND GÉZA PÁRTOS: FREE WIND, 1950 o> Title: Free Wind. Date of Premiere: 6" May, 1950. Venue: Operetta Theatre, Budapest. Directors: Kalman Nadasdy, Géza Partos. Authors: Viktor Vinikov, Vladimir Kracht, Viktor Typot. Translators: Gyorgy Hamos, Endre Gaspar. Composer: Isaak Osipovich Dunayevsky. Set designer: Zoltan Fülöp. Costume designer: Tivadar Mark. Choreography: Agnes Roboz. Conductor: László Varady. Company: Operetta Theatre, Budapest. Actors: Marika Németh, Lilian Birkás, Teréz Komlóssi (Stella), Erzsi Hont, Ilona Kiss (Klementin, Stella’s mother,) Pál Homm, László Palócz (Márkó), Tivadar Bilicsi (Filip), László Keleti (Foma), Zsuzsa Petress, Anna Zentai (Pepita Diabolo), Judit Hódossy, Katalin Jánossy (Monna), Éva Rehák, Éva Marton (Berta), Andor Lendvai, András Faragó, László Palócz, Tibor Nádas (Caesar Gall, an actor), Kamill Feleki (Prompter), Lajos Mányay (George Stan), Róbert Rátonyi (Miki), Vera Sennyey, Lili Murányi (Paulette, the marquise), Andor Ajtay (Chesterfield), Jézsef Romhanyi (Barkeeper), Jézsef Antalffy (One-Eyed), Istvan Balazs (Chief constable). CONTEXT OF THE PERFORMANCE IN THEATRE CULTURE The first performance of a Soviet musical play at the nationalized Operetta Theatre was meant to be an outstanding event of socialist culture. The critical discourse, which presumably coincided with the experience of the performance only partially, praised Free Wind not simply asa “success ina festive mood”,’”° but as a “breakthrough in our cultural policy” and an “act of social importance”.1?! Free Wind was also separated from productions of both the previous and the present seasons, so that its unique character could be stressed.!?? Between the 120 Dénes Tóth: Szabad szél. Dunajevszkij nagyoperettjének bemutatója, Színház és mozi, Vol. 3, No. 24, 14" June, 1950, 7. 121 Speech by György Sebestyén, in A Színház- és Filmművészeti Szövetség és a Zeneművész Szövetség vitája Dungjevszkij Szabad szél c. operettjével és az Operett Színház előadásával kapcsolatban 1950. május 20-án (- Szövetségi vita), Typed manuscript, 13. Location: The National Archives of Hungary, 2146.62. 122 Cf. "It is a huge artistic endeavor that cannot be compared to the rather weak productions that were seen at the Operetta Theatre last year.” Speech by Endre Székely, Ibid., 4. +4] »

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1831 px
Kép magassága
2835 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.04 MB
Permalinkből jpg
022_000061/0042.jpg
Permalinkből OCR
022_000061/0042.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde