Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000060/0000

Alkoholhelyzet Magyarországon. Tények, adatok, elemzések

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
State of Alcohol Use in Hungary. Facts, Figures and Analyses
Field of science
Szociológia / Sociology (12846), Közegészségügy / Public health (12328), Egészségügyi statisztika / Medical statistics (12326)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000060/0180
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 181 [181]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000060/0180

OCR

8. ITTASAN OKOZOTT KÖZÚTI BALESETEK " 179 Az ittasan okozott balesetek elkövetőinek valamivel több mint 50%-a rendelkezett csak jogosítvánnyal 2011-2016 között. A jogosítvánnyal nem rendelkezők a legtöbb balesetet 2013-ban követték el, ebben az évben az ittas közúti balesetet okozók 45,49%-at tették ki (8.13. ábra). 8.6. ÖSSZEFOGLALÁS, KÖVETKEZTETÉSEK Összességében elmondható, hogy jelentős csökkenés ment végbe a vizsgált időszakban, 1990 és 2019 között az ittasan okozott balesetek számában. Az adatok azt mutatják, hogy a csökkenő trendet nagymértékben erősítette a zéró tolerancia bevezetése is 2008-ban. Továbbá a javulás okai lehet még az objektív felelősség, vagyis hogy a felróhatóságtól és vétkességtől függetlenül, a károkozásból következik a felelősség, illetve a szigorúbb szankciók is. A személyi sérüléses balesetek számának csökkenését eredményezhették a továbbiak is: a fix kamerak bevezetése a Véda rendszerben’; biztonsagtechnikai fejlesztések, pl. járműtechnológia fejlődése és a biztonságosabb kialakítás (pl. gyermekbiztonsági ülés, biztonsági öv); illetve az útbiztonság fejlődésével az osztott pályás utak megjelenése. Ezek a változások az ittasan okozott balesetek számának alakulására is hatással lehetnek. Az ittasan okozott balesetek elkövetési helye a vizsgált időszakban régiónként rendkívül változékony, 2013 óta a Dél-Alföldön a legmagasabb a száma, 2019-re azonban jelentősen csökken különbség a régiók között. Ennek megfelelően megyénként vizsgálva az elkövetési helyszínt, 2011-2019 között (egy év, 2012 kivételével) végig Bács-Kiskun megyében történt a legtöbb ittasan okozott baleset. Általánosságban elmondható, hogy az ittas elkövetők többnyire személygépkocsival baleseteznek. A balesetek okozói a legtöbb esetben nagymértékben ittasan, tehát 0,896 feletti alkoholszinttel vezetnek. Jellemzően 19-34 év közötti, jogosítvánnyal rendelkező, magyar állampolgárságú férfiak okoztak ittasan balesetet a vizsgált időszakban. ? Közúti Intelligens Kamerahálózat, melyet 2012-2015 között hozott létre a Magyar Rendőrség.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.03 MB
Permalink zum JPG
022_000060/0180.jpg
Permalink zur OCR
022_000060/0180.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu