OCR Output

Irodalomjegyzék ] 215

Pólya, Tibor (2008). A narratív értékelés hatása a szubjektív élmény észlelt minősé¬
gére. In Vincze Orsolya, g Bigazzi Sára (Eds.), Élmény, történet - a történetek
élménye (pp. 106-120). Budapest: Új Mandátum Kiadó.

Pólya, Tibor (2020). A történetszerkezet automatikus elemzése és összefüggése az
elbeszélő személy érzelmi intelligenciájával. In Berend Gábor, Gosztolya Gá¬
bor, g Vincze Veronika (Eds.), XVI. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konfe¬
rencia (pp. 323-332). Szeged: Szegedi Tudományegyetem.

Postman, N. (1992). Technopoly: the surrender of culture to technology. New York:
Vintage Books.

Preradovic, N. M., Lesin, G. & Boras, D. (2016). Introduction of digital storytelling
in preschool education: A case study from Croatia. Digital Education Review,
30, 94-105.

Price, D. M., Strodtman, L., Brough, E., Lonn, S. & Luo, A. (2015). Digital storytelling:
An innovative technological approach to nursing education. Nurse Educator,
40(2), 66-70.

Pritchard, S. C., Zopf, R., Polito, V., Kaplan, D. M., & Williams, M. A. (2016). Non¬
hierarchical influence of visual form, touch, and position cues on embodiment,
agency, and presence in virtual reality. Frontiers in Psycholology, 7, 1649. https://
doi.org/10.3389/fpsyg.2016.0164

Propp, V. J. (1928/1995). A mese morfolögiaja. Budapest: Osiris Kiadö

Puentedura, R. (2006). Transformation, technology, and education [Blog post].
http://hippasus.com/resources/tte/

Raevskij, M. (2020). The GPT-3 Algorithm Wrote Articles For Two Weeks - And
26,000 People Read It. https://becominghuman.ai/the-gpt-3-algorithm-wrote¬
articles-for-two-weeks-and-26-000-people-read-it-210127f79a16

Rambe, P., & Mlambo, S. (2014). Using digital storytelling to externalise personal
knowledge of research processes: The case of a Knowledge Audio repository.
Internet and Higher Education, 22. July. 11-23. https://doi.org/10.1016/j.
iheduc.2014.04.002

Ramirez-Alvarado, M. (2020). Post-Truths and Fake News in Disinformation
Contexts: The Case of Venezuela. In Victor Hernandez-Santaolalla, & Barrientos
Bueno (Eds.), Handbook of Research on Transmedia Storytelling, Audience
Engagement, and Business Strategies (pp. 306-320). IGI Global.

Ranke, K. (1967). Kategorienprobleme der Volksprosa. Fabula, 9(1-3), 4-12. https://
doi.org/10.1515/fabl.1967.9.1-3.4

Rausch, A., & Pasztor, A. (2021). Mobil eszk6z6k az óvodában: A digitalis techno¬
lógiával támogatott értékelés lehetőségei. Neveléstudomány, 9(2), 5-17.

Raz, G., Hagin, B., & Hendler, T. (2013). E-Motion Pictures of the Brain: Recursive
Paths Between Affective Neuroscience and Film Studies. In Arthur P. Shimamura
(Ed.), Psychocinematics: Exploring Cognition at the Movies (pp. 285-313).

Redecker, C. (2017). Digital Competence of Educators DigCompEdu. Publications
Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/159770