Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0169
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 170 [170]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000041/0169

OCR

V. Digitális média és történetmesélés a felsőoktatás kurzusaiban ] 169 venni a narratív kontextust is, mivel az ilyen narratív konstellációk mindig erősebb hatást fejtenek ki. A kurrens gazdasági narratívákat Shiller szerint a döntéshozóknak évente kellene gyűjteni, a különböző szocioökonómiai hátterű csoportokkal felvett fókuszcsoportos interjúk, prédikációkból nyert narratív elemek, személyes levelek, naplók, valamint közvéleménykutatási eredmények összesítésének segítségével. 2. BÖLCSÉSZETTUDOMÁNYOK ÉS MŰVÉSZETI FELSŐOKTATÁS 2.1. Narratívumok alkotása a bölcsészettudományi és művészeti felsőoktatásban A történetmesélés a bölcsészettudományi kurzuspalettán a filológiai, filozófiai és művészetelméleti szakok kínálatában jelenik meg. Ezeknek a kurzusoknak a tematikája a különböző korszakok képző- vagy mozdulatművészeti, zenei, irodalmi és filmi narrációinak elemzésére épül. Az interpretatív szemléletű tantárgyak mellett azonban jó néhány egyetem hirdet kreatívírás-, valamint akadémiaiírás-kurzust, amelyeken a hallgatók megismerkedhetnek a szépirodalmi műfajok és az akadémiai publikációk formai és stiláris jellegzetességeivel. A kurzustematikák része, hogy a hallgatók adott formai keretek között megalkossák saját szövegeiket. A művészeti felsőoktatás azonban számos olyan kurzust kínál hallgatóinak, amelyen megtanulhatják, melyek művészeti águk reprezentációinak esztétikai konvenciói, és ezek mennyiben alkalmasak az önkifejezésre. Ezeken a kurzusokon a hallgatók megismerik az önkifejezés formajegyeinek hatásrendszerét, valamint elsajátíthatják azt is, hogy milyen eszközökkel tudják érzelmeiket, gondolataikat a befogadók számára is érthető módon kommunikálni. Az alkotásra épülő kurzusokat kiegészítik a művészetelméleti stúdiumok, amelyek történeti szemléletmódddal és interpretatív módon reflektálnak a művészeti ág eddig született alkotásaira. Főleg a művészeti felsőoktatásra jellemzőek azok a kurzusok, amelyek keretében a hallgatók maguk is alkotáson keresztül sajátítanak el készségeket vagy ismereteket. A vizuális művészetek, mint a szobrászat, a fotóművészet, a grafika és az építészet területén a hallgatók a reprezentáció technikai módszereit és az önkifejezéshez szükséges eszközhasználatot műtermi, mester által facilitált alkotótevékenységek révén sajátítják el. A zeneművészeti kurzusok nagy része a komponált zeneművek magas szintű technikai reprodukciójának fejlesztését célozza meg, és az előadóművészeti képzésekben is jellemző, hogy a hallgatók képességeiket nagy alkotók színdarabjaiban és koreográfiáiban fejlesztik. Emellett megjelennek az egyéni és csoportos alkotást támogató, sajátélmény-alapú kurzustematikák is, a vizuális művészeti képzéshez hasonlóan mester által vezetett műhelymunka formájában. Ilyen kurzusok jellemzően a zeneszerzési gyakorlatok, a partitúragyakorlatokon alapuló ellenpontkurzusok és a koreográfiakészítési gyakorlat. Az előadó- művészeti egyetemek képzésében ezenfelül megjelennek még az improvizációs gyakorlatok is — úgy a színművészeti, mint a zene- és táncművészeti intézményeknek a kurzuskínálatban.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1949 px
Hauteur de l'image
2776 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.44 MB
Lien permanent vers jpg
022_000041/0169.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000041/0169.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu