OCR
160] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban temi kurzusról, mint inkább egy kiterjesztett konnektivista tanulóközösség együttes tevékenységéről van szó. A kapcsolódás nem időhöz kötött, a külső résztvevők kötelezettségek nélkül akkor léphetnek be a tanulóközösségbe és akkor hagyhatják el azt, amikor akarják. Levine (2013) összefoglalja, hogy azegyéb MOOC-okhoz képest mennyiben tér el a ds106: 1. Nincsenek leckék, a tanárok heti rendszerességgel publikálnak vegyesen olvasnivalót, videókat vagy kreatív feladatot. 2. Nem lehet kimaradni a tanulási folyamatból egy feladat kihagyásával, sőt az is elképzelhető, hogy egy hallgató csak egy bizonyos részfeladat elsajátításáért kapcsolódik be. 3. Nem ugyanaz a tanulási élménye a beiratkozott hallgatónak és a nyílt oktatásban résztvevőnek, mert utóbbi saját maga alakítja ki tanulási útvonalát. 4. A , massive" szó inkább a hatásfokot jelenti ebben az esetben, mint a résztvevők számát. A külsős résztvevők hozzájárulnak a belsős hallgatók munkáihoz, részt vehetnek a folyamatokban. 5. A kurzus nem ad tanúsítványt, csak a kompetencia élményét. 6. A kurzus anyagához történő hozzáférés nem regisztrációköteles. 7. A tanulóközösség kereteit is átlépik az egyéni narratívaalkotási folyamatok. A kurzuson való részvétel fontos előfeltétele a közösségimédia- és blogfelületeken tanusított részvételi kultúra minimális megléte. Az első két héten az ún. boot campben, azaz online kiképzőtáborban a hallgatók lehetőséget kapnak, hogy kicsit bemelegítsenek, beletanuljanak a blogolásba, és létrehozzák fiókjukat, valamint megpróbálják kialakítani azt az online arculatot, amellyel részt szeretnének venni a kurzusban. A résztvevők avatart választanak maguknak, és így publikálják tartalmaikat. A hallgató a Twitteren választja ki, hogy ki legyen a segítője, és ezt úgy teheti meg, hogy küld neki egy üdvözlő üzenetet és követi őt. A felhőalapú tartalommegosztók (képmegosztó: Flickr; hangmegosztó: Soundcloud; videómegosztó: YouTube Google-fiókon keresztül) használatát is elsajátítják a hallgatók, hiszen sok feladatot pár- vagy csoportmunkában kell elvégezniük. A hallgatóknak a blogjukon címkéket (tageket) kell létrehozniuk: képanyag, dizájn, hanganyag, videó, web, remix kategóriában. Feladat ezenkívül a The Daily Create felületre heti egy videó feltöltése, emellett minden héten blogbejegyzés formájában kell önreflexiót gyakorolni a feladatok megoldásával és az élményekkel kapcsolatban. Amennyiben a hallgtatóknak segítségre van szükségük, a szintén ezen a felületen található tutorial- és forrásgyűjteményben választ találnak felmerülő kérdéseikre. A rengeteg bejegyzés közötti eligazodást segítheti a bejegyzések tematikus besorolása, az ún. Assignments Bank, amely a (korábbi) résztvevők bejegyzéseit tartalmazza - a résztvevő feladata, hogy a kurzus végére ezen a felületen ő is két új bejegyzést tegyen közzé a számára szimpatikus kategóriá(k)ban. Az egyetemen meghirdetett kurzus egy félévet fed le, a vezető oktatókkal a résztvevők a kurzus során egyszer sem találkoznak offline, a különböző online csatornákon viszont annál intenzívebb a kommunikációs kapcsolat a tanulótársak és a tanár(ok) között. Ha fennáll a veszélye a kiesésnek, az oktatók a kurzus felénél felveszik a kapcsolatot a hallgatóval. Ezenkívül minden kedden fél 5-kor Google