OCR Output

T
(technological) TECHNOLÓGIAI- p
PEDAGÓGIAI (pedagogical)
TUDAS
en, a tanulók és az iskolo PEDAGOGIAI¬
szoftverek, okoseszközön eszközellátottságának MÓDSZERTANI TUDÁS
lévő storyboard, > pedagógiai cél.
szkenner, képszerkesztő 5. EE szervezési formák
alkalmazások, okostelefon értékelés
kamerájának és diktafonjának D |
használata fájlok tevékenységek:
le- és feltöltése, küldése, segítségadás

más formátumba visszajelzések
konvertálása

TARTALMI- TPCK: DST

TECHNOLOGIAI
TUDAS PEDAGOGIAI¬

képi, szöveges TARTALMI
és audioforrások TUDAS
online és offline ütemterv
adatbázisainak elkészítése

használota

c
(content)
TARTALMI TUDÁS

NAT-tal és helyi tantervvel
összhangban lévő tantárgyi
tartalom alapos ismerete

16. ábra: A DST megvalósításához szükséges pedagógus-kompetenciák Mishra és
Koehler (2006) TPCK-modellje alapján (vö. Lanszki, 2018, p. 51)

A DST tanítási-tanulási folyamatba történő integrációjához szükséges pedagógi¬
ai-módszertani tudás (P) magában foglalja a folyamat lépéseinek megtervezését,
facilitálását, az értékelés menetének és szempontrendszerének illetve a tanulásszerve¬
zési formáknak a kidolgozását. A tartalmi tudás (C) a kurzustematikával összhang¬
ban lévő tartalmak kiválasztását és annak alapos ismeretét jelenti. A technológiai
(T) és tartalmi (C) tudás metszetében vannak azok a képi, hang- és videóforrások,
amelyek eléréséhez akár online, akär offline digitälis adatbäzisokra van szükség.
A (1) és (P) metszéspontjában a technológiai-pedagógiai tudás található, amely a
DST esetében az eszközök kiválasztását jelenti abból az eszközarzenálból, amely az
intézmény, az oktató és hallgatói birtokában van. A (P) és a (C) keresztmetszetében a
DST lépéseinek tematikus tervben történő elhelyezéséről van szó. Középen, a három
halmaz közös metszetében a DST megvalósításának komplex folyamata található.