144] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban
(RETTEN
Interiorizálja értékrendszer alapján
történő viselkedés
[Em
Érzelmi viszony kialakítása,
————*_ | tapasztaltak beépítése az
értékrendbe
ey
(== ee \
Saját és mások digitális történeteit
2
Reflektál saját és mások
ismereteire, élményeire
ő
( )
Saját emlékeit, élményeit felidézi,
— s ] másokét meghallgatja, kontextus
az egyén és a téma közt
ZT BESZ
13. dbra: A Bloom-taxonomia affektiv szintjei Ollé és mtsai alapjan (2013)
és a DST érzelmi tevékenységei (vö. Lanszki, 2018, p. 80)
A hallgató felidézi saját emlékeit a téma kapcsán, kialakítja a kontextust önmaga és
a téma között, majd befogadja társai kapcsolódó élményeit, így kontextust teremt
saját elbeszélése és a társak történetei között. A hallgatók a folyamat végén értékelik
egymás digitális történetét és a megszületéséhez vezető utat, végül a csoportnorma¬
ként megfogalmazott értékrend beépül az egyén viselkedésrepertoárjába.
A Bloom-taxonómia pszichomotoros szakaszai is megtalálhatóak a DST műve¬
leteiben, melyeket Bredács (2015) fordítása alapján idézünk fel a 14. ábrán.