OCR Output

144] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

(RETTEN
Interiorizálja értékrendszer alapján
történő viselkedés

[Em
Érzelmi viszony kialakítása,
————*_ | tapasztaltak beépítése az
értékrendbe
ey

(== ee \
Saját és mások digitális történeteit

értékeli
A 1.9

2
Reflektál saját és mások

ismereteire, élményeire

ő

( )

Saját emlékeit, élményeit felidézi,

— s ] másokét meghallgatja, kontextus

az egyén és a téma közt

ZT BESZ

13. dbra: A Bloom-taxonomia affektiv szintjei Ollé és mtsai alapjan (2013)
és a DST érzelmi tevékenységei (vö. Lanszki, 2018, p. 80)

A hallgató felidézi saját emlékeit a téma kapcsán, kialakítja a kontextust önmaga és
a téma között, majd befogadja társai kapcsolódó élményeit, így kontextust teremt
saját elbeszélése és a társak történetei között. A hallgatók a folyamat végén értékelik
egymás digitális történetét és a megszületéséhez vezető utat, végül a csoportnorma¬
ként megfogalmazott értékrend beépül az egyén viselkedésrepertoárjába.

A Bloom-taxonómia pszichomotoros szakaszai is megtalálhatóak a DST műve¬
leteiben, melyeket Bredács (2015) fordítása alapján idézünk fel a 14. ábrán.