Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0140
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 141 [141]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000041/0140

OCR

140 I Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban ként énhatékonynak érzi magát, magát kompetensnek és magabiztosnak gondolja, és hisz abban, hogy kontroll alatt tud tartani pedagógiai helyzeteket. 98 tanár szakos hallgató digitális eszközök oktatási célú felhasználásával kapcsolatban mért énhatékonysága, azaz hogy képesnek érzik magukat arra, hogy megfelelően, adekvátan használják az IKT-eszközöket tanórán, szignifikánsan nőtt, miután kipróbálták a DST-t (Heo, 2009). Yang és Wu (2012), illetve Campbell (2012) kísérletében a tanulók fogalmazási énhatékonyságának növelésére szolgalt a DST, mig Kotluk és Kocakaya (2017) tanulói fizika tantárggyal kapcsolatos énhatékonyságát növelte a DST-vel. A tanulók motivációja az olasz PoliCultura projektben is nagyon magas volt. Ennek oka Di Blas és Paolini (2013) szerint 1. az országos kezdeményezés adta nyilvánosság; 2. a versenyhelyzet; és 3. aközös munka volt. Egy ausztrál iskola alsó és felső tagozatán, öt különböző tantárgycsoportban történő megfigyelés és tanári interjúk tanulságai alapján Smeda és munkatársai (2014) arra az eredményre jutottak, hogy a DST különböző szakaszaiban eltérő lelkesedést mutattak a tanulók: legkevésbé a storyboard elkészítését szerették, leginkább pedig a digitális történetek bemutatását. Kiugróan magas volt azonban a motiváció a tanulók csoportos és csoportközi együttmüködeseben technolögiai es grammatikai problemamegoldäs tekintetében, és a kész digitális történetek online megosztása és mäs hälözati csoportokkal való kapcsolatfelvétele során. Megállapították, hogy a DST kooperatív tevékenységei erős érzelmi töltetet és motivációs hátteret nyújtottak a folyamat s0rán a tanulók számára (Smeda et al., 2014). Az önbizalom és a motiváció összefüggéseinek tükrében vizsgálták angliai alsó tagozatos tanulók szövegalkotási képességére gyakorolt hatását DST alkalmazása során. A tanulók érintőképernyős iPadeken dolgoztak, i Movie alkalmazás segítségével. A kísérletben részt vevő 26, 9-10 éves tanuló közül négy volt speciális nevelési igényű, és ötnek nem angol volt az anyanyelve, de a tanulóközösség szocioökonómiai státuszát tekintve is heterogén volt. Négy héten keresztül heti 1 alkalomra osztották szét a fázisokat, és az ókor témáját dolgozták fel. A kísérlet tanulságai szerint a tanulók zökkenőmentesen használták csoportokban a tableteket, közben szociális interakciókat folytattak egymással. Motivációjuk olyan erős volt, hogy az otthoni okoseszközre is letöltötték a vágóprogramot, melyet a későbbiek során is használtak. Az összes tanuló, főleg azok, akiknek nyelvi és/vagy tanulási nehézségeik voltak az iskolában, különös sikerélményről és büszkeségről számolt be a folyamat végén. A kísérletben részt vevő pedagógus szerint egyértelműen pozitívan hatott a módszer a szövegalkotási készségeikre, hiszen még olyan tanuló is megnyilvánult, aki eddig túl gátlásos volt akommunikációhoz a tanulóközösségben (Cooper, 2016). Ugyanígy a kanadai, 5-6. osztályos tanulók (n—24) önbizalma is jelentősen nőtt a kollaboratív munka és a technológiahasználat során, mely egyéb tanulási folyamataikra is pozitív hatást gyakorolt (Campbell, 2012). A DST segített leküzdeni azoknak a thaiföldi hallgatóknak (n-50) a félénkségét is, akiknek nagyon nehezükre esett megszólalni angolul, ezért beszédkészségük fejlesztése korábban nehézségekbe ütközött a nyelvórákon. A DST teret adott szabad

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1949 px
Hauteur de l'image
2776 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.57 MB
Lien permanent vers jpg
022_000041/0140.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000041/0140.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu