Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0133
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 134 [134]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000041/0133

OCR

IV. Történetmesélés és a 21. századi tanulás ] 133 mukra. A tanulók már nemcsak offline, kontaktformaban, a tanulas formalis szinterén jutnak információkhoz, hanem az internet nyújtotta lehetőségekkel, asztali számítógépük és okoseszközük alkalmazáskészletének segítségével a végtelenségig bővíthető tanulási környezetük (Ollé, 2017). Az így kiterjesztett tanulási környezetre jellemző, hogy adatbázisként, művelet-végrehajtóként, interaktív interfészként is működik egyszerre, amennyiben delokalizált, különböző médiaformátumú tartalmak korlátlanul érhetőek el általa, rendszerezési, matematikai, szerkesztési funkciókat is ellát, illetve csatornát biztosít a virtuális tanulói kooperációhoz és kommunikációhoz (Komenczi, 2013). Mindez átalakítja a tanári tudásmonopóliumra vonatkozó hagyományos definíciókat. Az internet előtti időkben, ahagyományos oktatásban a tanártól, a tankönyvekből és a könyvtárakból származtak a megbízható, ám mennyiségében korlátozott ismeretek, ezzel szemben napjainkban a világhálón számtalan forráshoz hozzáférnek a tanulók. Narratív információforrásnak egyaránt tekinthetőek a tankönyvek, a pedagógus elbeszélése, az online, nyitott hipertextek, a nyílt forráskódú képek és a multimédiás tartalmak. A tanulók hétköznapi eszközhasználatából és keresési rutinjaiból fakad, hogy erősen heterogén színvonalú információkhoz férnek hozzá korlátlanul. Ezért a pedagógus az, aki továbbra is szakmai referenciapontként szolgáltat ismereteket, és emellett az adatszmogos, digitális véleménybuborékokban élő tanulóknak utat mutat a valóban releváns és megbízható források megtalálásához. A tanár mértékadó szerepe ma fontosabb, mint valaha, ugyanis a digitálismédia-felületeken aktív tanulóinak tartalomszervezését a háttérből mentorálva segíti, visszajelzéseket ad a tanulók digitális tartalomszelekcióját, -előállítását és online társas kommunikációját illetően. A tevékenységközpontú integrált tanulási környezetben az interaktív együttműködés feltétele, hogy a tanítás-tanulás minden szereplője ismerje a digitális eszközök és médiumok funkcióit, azok alkalmazási lehetőségeit és korlátait, valamint úgy online, mint offline kommunikációját a hatékony, asszertív és etikus hozzáállás jellemezze. A technológiai integrációval megvalósuló tanítás és tanulás tehát előfeltételezi bizonyos tanári és tanulói kompetenciák meglétét, a technológia hozzáférhetőségét és az eszközhasználat magas szintjét. A tanári tervezést elősegítendő számos modell, koncepció látott napvilágot, amelyek közül az alábbi fejezetekben azokat vesszük górcső alá, amelyek által a digitális technológia segítségével megvalósuló történetmesélés is értelmezhető. A modellek áttekintését megelőzően azonban elhelyezzük a digitális eszközökkel létrehozott narratívaalkotást a legújabb tanuláselméleti megközelítések, a konstruktivizmus és a konnektivizmus rendszerében, továbbá összegezzük azoknak az empirikus kutatásoknak az eredményeit is, amelyek a digitális elbeszélések alkotásának hatását vizsgálták.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1949 px
Hauteur de l'image
2776 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.4 MB
Lien permanent vers jpg
022_000041/0133.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000041/0133.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu