Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Lanszki Anita
Cím (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Tudományterület
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000041/0131
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 132 [132]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000041/0131

OCR

IV. Történetmesélés és a 21. századi tanulás ] 131 a források a digitális adatbázisokból könnyebben elérhetőek, képi és audiovizuális tartalmak korlátlanul rendelkezésre állnak a tanári szemléltetéshez, valamint az alkalmazások és okoseszközök használatával a tanulók kreatív tevékenykedtetése és online együttműködése is megvalósítható. Mivel a tanítás-tanulás megváltozott körülményei komplex tervezést és stratégiák kialakítását követelik meg a pedagógusoktól, az IKT-eszközök oktatásba történő integrációja számos buktatót rejt. Az egyik legjellemzőbb probléma, hogy a pedagógusok jelentős hányada még mindig csak az oktatás formális színterét veszi figyelembe a tanítási-tanulási folyamat szervezésekor, és a digitälis eszközhasznälathoz kapcsolódó tevékenységeket vagy teljességgel száműzi a tanulási folyamatból, vagy csak az iskola négy fala közötti eszközhasználatra korlátozza a tanulói tevékenységeket. A másik végletet az jelenti, amikor a pedagógus reflektálatlanul és öncélúan alkalmazza a digitális eszközöket a tanítás során, és nem tanítási-tanulási célokhoz rendelt módszerekbe ágyazza azokat (Molnár, Turcsányi-Szabó g Kárpáti, 2019). Buda (2017) szerint a legnagyobb hiányosság, hogy az oktatók - bár nyitottak új módszerek elsajátítására - kevés olyan stratégiát ismernek, amelybe szervesen beépíthető a tanulói aktivitásra alapozó IKT-eszközhasználat. Megoldást jelent, ha az oktatók a pedagógiai folyamatok tervezésekor a tudásátadás narratív módját és hallgatóik digitális eszközhasználatát integrált tanulási környezetben értelmezik. A digitális eszközök tanítási-tanulási folyamatban betöltött funkcióit Komenczi (2004) komplexen modellezte halmazábrájában, amelynek segítségével jellemezhető a digitális narratívumok alkotásához szükséges tanulási környezet is. Számítógéppel n mn Internetes, webalapú adattárolás tanulás adatfeldolgozäs hipertext nyitott informéciéforrésok multimédia jesztett valóság szimuláció virtuális valóság idő- és térbeli függetlenség tanulás- és tanuló-központúság öniränyftäsos tanulés 10. abra: Az e-learning összetevöi (Komenczi, 2004; vö. Lanszki, 2018, p. 54)

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.11 MB
Permalinkből jpg
022_000041/0131.jpg
Permalinkből OCR
022_000041/0131.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde