Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0115
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 116 [116]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000041/0115

OCR

III. Digitális média és történetmesélés a kutatásban [ 115 zájárulhat, hiszen az egyéni tapasztalatok közvetlen megjelenése a döntéshozókat és az egész intézményrendszert is az optimális működés felé indíthatja el. Az egészségüggyel kapcsolatos szolgáltatásfejlesztésben sok esetben csak az interprofesszionális megközelítés segít. Jamissen és Moulton (2017) DST-kutatásában a kutatók részt vevő megfigyelők voltak és jegyzeteltek. Az adatokat a workshopalkalmak hangfelvételeivel és a facilitátorral készített interjúval egészítették ki. A projekt keretében a csoporton belüli kommunikációt és együttműködést vizsgálták a kutatók. A különböző tudományterületekről érkező hallgatók közegészségügyi kérdésekről (például megelőzés vs. kezelés, mi a betegség és mi az egészség) vitatkoztak, miközben jobban megismerték egymás nézeteit, megközelítéseit. A tudásmegosztás bizalomhoz, egymás élethelyzetének könnyebb elfogadásához vezetett. A hallgatók azt is megtanulták, hogyan tudják közvetíteni nézeteiket a többieknek, valamint megértették, hogy nem kell egyetérteniük, de egymás álláspontjának megismerése fontos. A személyes és szakmai identitás az interakciókon keresztül fejlődött. Fontos, hogy marginális helyzetű társadalmi csoportok digitális történeteket készítsenek, hiszen videójukban megmutatják azt is, hogy a tömegmédiában alulreprezentált vagy sztereotipikusan ábrázolt, kisebbségben élő emberek ugyanolyan hétköznapi problémákkal szembesülnek, mint a többségi társadalom tagjai. A muszlim és heteronormatív társadalomban tabutémának számító szexuális orientációjuk miatt kisebbséget alkotó közösség élettörténeteit feldolgozó malájziai DST-workshopnak nem a kisebbségben élők elfogadtatása volt a célja, hanem valami annál sokkal elemibb: hogy az extrém módon sebezhető embereket szexuális orientációjuk miatt ne érje fizikai támadás. A digitális történetek alapján nem lehetett beazonosítani a készítőjét. A 10 videót egy kiállításon mutatták be, amelyet kizárólag maláj muszlimok látogathattak, és a kiállítás megtekintése után beszélgetés volt a DST-facilitátorral, majd a közönség recepcióját a YouTube-kedvelések és -hozzászólások után is elemezték (Kunga Thas, 2017). Feminista kutatäsi perspektívából a StoryHub" érdemel említést: családon belüli erőszak, a kiskorúak häzassága és a nők meggyilkolása témájában készítettek digitális történeteket török nők. A történetmesélő kör tagjai szolidaritást és összetartozást fejeztek ki egymás felé, miközben hasonló témájú történeteket osztottak meg egymással, és kielemezték az események okait és következményeit (Simsek, 2017). A DST participatív folyamatokat támogató módszere megjelenik a részvételi színházi alkotás gyakorlatában is, amely már önmagában is diszciplinárisan hibrid műfaj, hiszen ötvöződnek benne művészetalapú, feltáró jellegű és terápiás célok. Elsődleges szerepe azonban, hogy a színházpedagógiai és audiovizuális, de mindenképpen narratív eszközök ötvözésével nyilvánosság elé tárható formában publicitást kapjanak az adott társadalomban elhallgatott témák. Alrutz (2013) a részvételi színház módszerét kombinálta a DST-vel magukra hagyott, extrém módon elhanyagolt fiatalok esetében (prostituáltak, drogfogyasztók és egyéb függőségben 7 http://digitalstoryhub.org/

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1949 px
Hauteur de l'image
2776 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.52 MB
Lien permanent vers jpg
022_000041/0115.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000041/0115.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu