Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0105
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 106 [106]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000041/0105

OCR

III. Digitális média és történetmesélés a kutatásban ] 105 mesélniük hétköznapi online interakcióik jellemzőit. Az interjúszövegek és a képek kódolását, annotálását a két kutató egymástól függetlenül végezte el az NVivo szoftver segítségével. A módszerrel sikerült mélyebb betekintést nyerni a kamaszok online kommunikációjának világába, akik szívesen vettek részt a kutatásban és maguktól szolgáltatták az adatokat. A tanulók a képek segítségével könnyebben előidézték élményeiket interjúhelyzetben. A módszer korlátai abban mutatkoztak meg, hogy az adatok még így is sok esetben idealizáltak voltak, hiszen a tanulók számos negatív eseményről nem küldtek fotót. Ugyanakkor a képek küldése nagyban függött a tanulók eszközhasználati ismereteitől is. A művészetalapú részvételi kutatási módszerek közé tartozik a dramatikus jellegű fórumszínház is, amely a nézőket aktívan bevonja egy előre megírt színdarab erkölcsi dilemmáinak megoldásába. A közönség egy kiválasztott speciális csoport, amely a cselekmény fordulópontjain akívan hozzászólhat a témához, szavazhat, sőt akár újra is rendezheti a darabot vagy újrajátszathat bizonyos epizódokat. A néző beavatottá, aktív résztvevővé válik, cselekvési terveket dolgoz ki dilemmahelyzetekben (Boal, 1985). Ugyan a színdarab keretét előre meghatározza a dramaturg és a rendező, de az előadások elbeszélése mindig az adott közönség beavatkozásának megfelelően alakul (Oblath, 2017). A kutatók az adatokat az előadásról készített videófelvételből nyerik. Ezenkívül a kutatók az előadást követően fókuszcsoportos vagy egyéni interjút vehetnek fel a részt vevő közönséggel, amelynek tagjait kikérdezhetik a folyamat közben tapasztalt belső folyamataikról (Lanszki, 2020). 4. ORAL HISTORY ÉS DIGITÁLIS TÖRTÉNETMESÉLÉS A KOLLEKTÍV TÁRSADALMI EMLÉKEZET SZOLGÁLATÁBAN Az oral history szóban elmesélt személyes történelem, a történelmi dokumentáció sajátos formája, melynek hagyományai 1948-ig nyúlnak vissza, amikor az amerikai történelem jelentős személyeivel készített élettörténeti interjúkat technológiai eszközökkel rögzítették. A kulturális hagyományok generációkon átívelő szóbeli tudástranszferétől az oral history annyiban különbözik, hogy az oral history célzott módszertant, nem pedig spontán ismeretátadást takar (Leavy, 2011). Mint kutatási módszernek az oral historynak van válaszott mintája és módszerei is, hiszen a kutatók bizonyos kulturális-történelmi téma többirányú megismeréséhez célzottan bizonyos populáció tagjaival vesznek fel interjút. A vizsgálati csoport kiválasztásához a kutatónak előzetesen fel kell mérnie a tágabb téma szakirodalmából és forrásaiból, hogy hol mutatkozik hiányterület, amely bővebb kifejtésre vár, és ennek megfelelően célzottan kell kiválasztania interjúalanyait. A kvantitatív kutatások megbízhatóságát biztosító véletlenszerű mintavétel tehát kizárt az oral history kutatásokban, sőt, különösen érzékeny témák vagy sérülékeny populáció esetén nem valószínűségi, hanem hólabdamódszerrel történik az interjúalanyok felkutatása (Leavy, 2011).

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1949 px
Hauteur de l'image
2776 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.43 MB
Lien permanent vers jpg
022_000041/0105.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000041/0105.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu