Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Lanszki Anita
Cím (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Tudományterület
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000041/0009
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 10 [10]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000041/0009

OCR

I. A történetmesélés interdiszciplináris megközelítése Az emberiség tapasztalatait és kultúráját történetekben adja tovább generációról generációra. A német néprajztudós, Ranke (1967), majd az amerikai kommunikációelmélet-kutató, Fisher (1984) homo narransnak, azaz történetmesélő embernek nevezi fajunkat, amelynek evolúciójában a társas tudásátadás narratív formája rendkívül hatékony technikának bizonyult. A történetek mesélése az emberiség számára azonban nemcsak a túlélés záloga, hanem lehetőséget nyújt a szórakozásra és az érzelmi kapcsolódásra is. A történetek tömérdek fajtája ősidőktől körülvesz bennünket: a barlangrajzoktól és a törzsi táncoktól a népmeséken, a tábortűzdalokon, a gyónáson, a pletykákon és az orvosi anamnéziseken át az irodalmi és a filmes elbeszélésekig a történetmondás mimetikus, képi, nyelvi formáival nap mint nap találkozunk. A kommunikáció csatornái megsokszorozódtak az idők során, és a történetmondás továbbra is adaptív technika. A különböző tudományterületek más és más perspektívából magyarázzák az emberi megismerés és kultúraátadás narratív vonását. A pszichológia elsősorban a történetmesélés kognitív és érzelmi hátterét, a narratológia a narráció elbeszélői és nyelvi szerkezetét, a történettudomány és az antropológia a kultúraátadásban betöltött szerepét vizsgálja, míg akommunikációés médiumelmélet a narratívaalkotás mindenkori médiumait és azok történetmesélésre gyakorolt hatását helyezi górcső alá. 1. PSZICHOLÓGIAI MEGKÖZELÍTÉSMÓDOK A pszichológia és a történetmesélés közötti kapcsolat a laikusok számára a terápiás hatású alkalmazást, azon belül is elsősorban a pszichoterápia élettörténeti dialógusait, valamint a mesék és irodalmi művek reflektív feldolgozását jelenti. De vajon miért olyan hatékony és felszabadító az ismeretátadás narratív formája? A pszichológiában számos elméleti irányzat foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy a történetmesélés milyen szerepet játszik az emberi megismerésben, emlékezésben és kommunikációban.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.01 MB
Permalinkből jpg
022_000041/0009.jpg
Permalinkből OCR
022_000041/0009.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde