Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Lanszki Anita
Cím (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Tudományterület
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000041/0008
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 9 [9]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000041/0008

OCR

8 ] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban A harmadik rész nyolc fejezetben tárgyalja, hogyan hasznosíthatóak a narratív struktúrák a felsőoktatás kutatásaiban. Az első fejezet mutatja be azokat a kutatásokat és a hozzájuk kapcsolódó vizsgálati módszereket, amelyek az élettörténeti elbeszéléseket elsősorban forrásnak tekintik, majd a második fejezet az - elsősorban - irodalmi és filmi narrációk (hatás)vizsgálatának módszereit és mérési eszközeit tematizálja. A következő fejezetekben a kutatások harmadik csoportja kerül fókuszba, mégpedig azoké a kutatásoké, amelyek a történetmesélésre mint művészetalapú részvételi kutatási módszerre tekintenek, és a kutatási folyamatot és magát a narratív produktumot is az elemzés tárgyának tartják. A könyv külön fejezetekben tárgyalja az oral history kutatás és a digitális történetmesélés módszertanának jelentőségét a történeti szemléletű tudományágakban, majd az utóbbi eljárást részvételi akciókutatásként értelmezve járja körbe annak alkalmazási területeit. Ebben a részben kapnak helyet a videójátékok fejlesztő hatását feltáró empirikus kutatások és a netnográfia is, amely az internetes tartalmak, azon belül is a web 2.0-ás platformokon megjelenő narratív struktúrák társadalomtudományos vizsgálati megközelítéseit foglalja magában. A harmadik részt a digitális forrásokkal és a digitális eszközhasználaton alapuló kutatásokkal kapcsolatos etikai és jogi dilemmákat feltáró fejezet zárja. A kötet negyedik része a nagy tanuláselméletek és különböző tanulási modellek segítségével mutatja be, hogy a történetmesélés integrált médiakörnyezetben milyen új dimenziókat nyit a 21. századi tudásátadásban. Az első fejezet a digitális eszközökkel megvalósuló történetmesélést elsősorban a konstruktivista és a konnektivista tanuláselmélet fogalmai alapján értelmezi, majd a második fejezet feltárja a digitális narratívaalkotás kognitív és érzelmi-akarati tényezőkre gyakorolt hatását. A következő harom fejezet a digitalis torténetmesélést a Bloom-taxondmia, a SAMR- és a PICRAT-modell, valamint nemzetk6zi keretrendszerek (DigCompEdu, ISTE, 21. századi készségek rendszere) segítségével értelmezi. Az utolsó fejezet pedig a történetmesélés és a tömeges online kurzusok (MOOC-ok) összekapcsolódási lehetőségeiről szól. Az általános jellemzők feltárása után az ötödik, záró rész bemutatja azokat a hazai és nemzetközi jó gyakorlatokat, amelyek a felsőoktatás különböző szakterületeinek képzési rendszerébe szervesen illesztik be a digitális narratívumok elemzését és als kotását. Az oktatók ötleteket találhatnak arra nézve is, hogy hogyan integrálhatóak a 21. szäzad üj tôrténetmesélési konvenciéi módszereik és szemléletmódjuk frissítése érdekében az üzleti képzés, a bölcsészettudományok és a művészeti felsőoktatás, valamint a társadalom- és egészségtudományok területén. A képzési területek tárgyalásából szándékosan kimaradt az informatika, hiszen a könyv épp azt kívánja demonstrálni, hogy a nem professzionális, tehát felhasználói szintű digitális eszközhasználat hogyan állítható a felsőoktatási kutatások és az oktatás szolgálatába.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.43 MB
Permalinkből jpg
022_000041/0008.jpg
Permalinkből OCR
022_000041/0008.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde