Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000037/0000

National Identity and Modernity 1870-1945, Latin America, Southern Euope, East Central Europe

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Field of science
Újkori és jelenkori történelem / Modern and contemporary history (12977), Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000037/0452
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 453 [453]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000037/0452

OCR

MÓNIKA PILKHOFFER Although Jurkovié was considered as the leading Slovakian architect of his age, except for the Club House in Szakolca, all his designs were realized in Bohemia and Moravia. Ihe national trend in architecture had been present in this area of the Monarchy even before edifices designed by Jurkovië appeared and shared the ideal and motivation to be freed of the influence of Vienna regarding taste and design." ‘The realization of the mentioned demand had diverse forms. Hubert Gordon Schauer set out the trend of Bohemian architecture in moving structure, function, and a mode of thinking related to engineering, to the foreground.’ Conversely, Antonin BalSanek had an approach contrary to Schauer’s regarding the dilemma of modern versus national architecture, and believed the typical sgraffito of the Bohemian Renaissance adorning facades, symbolizing the independent Czech style, alloyed with modernism could provide grounds for a differentiating power from foreign art.” 5 Jindfich Vybíral: A közös nevező: a nemzeti jelleg. A cseh modern építészet kezdeteiről, in Katalin Keserü — Péter Haba (eds.): A modernizmus kezdetei Közép-Európa építészetében. Lengyel, cseh, szlovák és magyar építészeti írások a 19-20. század fordulóján, Budapest, Ernst Múzeum, 2005, 68. Hubert Gordon Schauer: A jövő építészete, in Katalin Keserü — Péter Haba (eds.): A modernizmus kezdetei Közép-Európa építészetében. Lengyel, cseh, szlovák és magyar építészeti írások a 19-20. század fordulóján, Budapest, Ernst Múzeum, 2005, 72—74. Antonín Balsanek: Modernizmus avagy nemzeti irányzat? in Katalin Keserü — Péter Haba (eds.): A modernizmus kezdetei Közép-Európa építészetében. Lengyel, cseh, szlovák és magyar építészeti írások a 19-20. század fordulóján, Budapest, Ernst Múzeum, 2005, 78— 81.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1830 px
Hauteur de l'image
2834 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.27 MB
Lien permanent vers jpg
022_000037/0452.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000037/0452.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu