OCR Output

Algoritmus Órai lépés Leírás
Páros gyakorlás | - Az enyem A frontälis vagy teljes csoportos gya¬
didkl — didk2; kék, piros, korlást mielőbb fel kell váltani páros
a a sárga és zöld. ] gyakorlásra. Először páronként hallgas¬
diák3 — diák4 És a tiéd? suk meg a gyerekek beszélgetését, ha
- Az enyém szükséges, ismételtessük meg a nehe¬
fekete, fehér, zebb szavakat, nyelvi paneleket, majd
barna és engedhetjük a párhuzamos társalgást.
sárga. Amíg a párosok egyszerre gyakorolnak,
_ De szep! addig a tanär folyamatosan monitoroz,

szükség esetén segít. Ha a megszokott
beszédpartnerekkel már jól begyako¬
rolták a tanulók a dialógust, érdemes
,szabadon engedni" a gyerekeket: vá¬
lasszanak bárkit a csoportból, és minél
több partnerrel gyakoroljanak.

Játék

Színezés fel¬
adatlapon

Bingó színekkel

Torpedó színes
tárgyakkal

Tanár: Milyen
színű

A játékos gyakorlásra nagyon sokféle
lehetőség van (a játékról vö. Kovács
2019). A dialógusokban történt bemu¬
tatás és gyakorlás nem zárja ki, hogy
akár feladatlapokkal, bingóval, tor¬
pedóval folytassuk a rögzítést. Ebben
a példában egy szóbeli gyakorlási mó¬
dot mutatok be.

A , Mit érdemel az a bűnös?" játék alap¬
ján további párbeszédekre ösztönözhet¬

a tárgy? jük a gyerekeket. Összegyűjtünk a cso¬
Diäkl: Piros? porttól színes tárgyakat: ceruzát, radírt,
lakhs EIS: füzetet, tolltartót, vonalzót stb. (egy
Tanár: Nem. színből több tárgy is lehet), majd ezeket
Diák2: Kék? egy nagy takaróval (kabáttal) letakarjuk
Tanár: Nem az asztalon. A tanár benyúl a takaró alá,
‘ . és megkérdezi a tanulókat, szerintük
Diák3: Zöld? milyen színű a tárgy, amit megfogott.
Tanár: Igen, Aki kitalálja, az választhatja a követke¬
zöld! ző elrejtett tárgyat. A feladat a nyelvi
Diák3: Tudom! gyakorlás mellett jól fejleszti a memöri¬
zöld ät, valamint a figyelemkoncenträciöt is.
tolltar- | Ha a tanulök meg nem ismerik a jätek
tó! menetSét, ezt is be kell mutatnia a ta¬
, ‘ nárnak, és meg kell tanítani a szükséges
Tanár: Igen, paneleket (tudom, nyertél).
nyertél!

Mint látható, a csak hallás útján, dialógusokban történő tanítás-tanulás
legfontosabb eleme a sok-sok ismétlés, a nagyon apró lépésekben történő
haladás. Nem érdemes sietni, elegendő időt kell hagyni mindenkinek

s 84 c