OCR Output

7. A DIALÓGUS ALAPÚ NYELVOKTATÁS

Az óra címe

Tematikai-lexikai keret

Téma Szituäciök (peldäk)
11. Kersz egy Fagylalt väsärläsa | — Szia! Mit kérsz?
fagyit? — Szia! Kérek egy gombóc csokit.
— Tessék.
— Köszönöm.

A témakör alkalmas pl. a gyümöl¬
csök nevének megtanítására is.

Mit rajzolsz?

Tranzitív igék — Mit rajzolsz?
— Cicát. És te?
— Házat.

Van kutyád?

A birtoklás — Van kutyád?
kifejezése — Igen, van. És neked?
— Nem, nekem nincs.
— De kár!

— Van testvéred?
— Igen, van egy bátyám.
— Jó neked!

„Rajzolunk egy
apukat!”

Testrészek Veress Miklós: Tréfás vers
s, Itt a szemed,

Itt a szád,

Rajzolunk egy apukát.
Keze is van,

Lába is van,

Három haja van.

De az apu

Folyton szalad,

Kell láb neki hat.

Ez kell neki
Bí-bá-bú,

Legyen apu
Szazlabu!”

Betegsegek — Mi fáj?
— Fáj a fejem!
— Sajnálom!

Milyen idő
van ma? Mit
csinálsz télen?
Mit csinálsz
nyáron?

Időjárás, évszakok, | — Szép idő van!
szabadidős tevé- — Igen, melegem van.

kenység — Ma hideg van!

— Igen, fázom.

— Esik a hó!
— Dejó!

.76 +