Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0036
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 37 [37]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0036

OCR

4. TANANYAGOK 4.1. TANKÖNYVTÍPUSOK A kötetben több helyen elhangzott, hogy a sikeres magyar mint idegen nyelv tanításhoz szükséges a befogadó intézményi légkör, jól képzett tanárok, módszertani alapok és olyan eszköztár, amely lehetőleg elérhető és közérthető formában, ready-made ajánlásokat tartalmaz. Mindemellett nélkülözhetetlen a megfelelő tananyag vagy tankönyv. Ebben a fejezetben a tankönyveket vizsgáljuk meg, melyik, mennyire és miként használható gyermekek és iskolai tanulók körében. Mielőtt a tananyagok típusait és a konkrét példákat felsorakoztatnánk, előre kell bocsátanunk, hogy a jelenleg forgalomban lévő tananyagok jelentős része felnőtt nyelvtanulóknak készült, akik között nagy számban vannak egyetemisták. A jelenlegi tankönyvpiac áttekintését egy rövid tankönyvelemzési bevezető és legújabbkori tankönyvtörténet előzi meg, amelyek egymásba fonódásából kirajzolódik a tankönyvválasztás szempontrendszere is. A tankönyveket többféle szempontból tudjuk osztályozni, amelynek alapja lehet a célcsoport nyelvtudása, a tanulás helyszíne és formája, valamint a nyelvtanulás célja. A nyelvtudás tekintetében a Közös Európai Referenciakeret (KER) szintrendszerét alapul véve Al, A2, B1, B2, C1 szintezésű könyvek érhetőek el. A KER szintek skáladeskriptorai alapján egymásra épülő nyelvi szintek rajzolódnak ki, amelyek univerzálisak abból a szempontból, hogy a kommunikáció irányából közelítenek, és nem a megtanulandó nyelvi tartalmak felől (M. Pintér-Wéber 2019). Így nem nyelvspecifikusak, hanem nyelvhasználat-specifikusak. A KER létrehozói a nyelvoktatás és a tankönyvírás szakértőinek a kezébe adták az egyes nyelveken a nyelvi tartalmak szintekre rendezését. A különböző tankönyek között a tananyag sorrendiségét tekintve vannak eltérések, de többnyire elérik a KER szintrendszere által meghatározott kimeneti kompetenciákat. Az újonnan megjelent kötetek egységes +36 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
890.99 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0036.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0036.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde