Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0036
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 37 [37]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000036/0036

OCR

4. TANANYAGOK 4.1. TANKÖNYVTÍPUSOK A kötetben több helyen elhangzott, hogy a sikeres magyar mint idegen nyelv tanításhoz szükséges a befogadó intézményi légkör, jól képzett tanárok, módszertani alapok és olyan eszköztár, amely lehetőleg elérhető és közérthető formában, ready-made ajánlásokat tartalmaz. Mindemellett nélkülözhetetlen a megfelelő tananyag vagy tankönyv. Ebben a fejezetben a tankönyveket vizsgáljuk meg, melyik, mennyire és miként használható gyermekek és iskolai tanulók körében. Mielőtt a tananyagok típusait és a konkrét példákat felsorakoztatnánk, előre kell bocsátanunk, hogy a jelenleg forgalomban lévő tananyagok jelentős része felnőtt nyelvtanulóknak készült, akik között nagy számban vannak egyetemisták. A jelenlegi tankönyvpiac áttekintését egy rövid tankönyvelemzési bevezető és legújabbkori tankönyvtörténet előzi meg, amelyek egymásba fonódásából kirajzolódik a tankönyvválasztás szempontrendszere is. A tankönyveket többféle szempontból tudjuk osztályozni, amelynek alapja lehet a célcsoport nyelvtudása, a tanulás helyszíne és formája, valamint a nyelvtanulás célja. A nyelvtudás tekintetében a Közös Európai Referenciakeret (KER) szintrendszerét alapul véve Al, A2, B1, B2, C1 szintezésű könyvek érhetőek el. A KER szintek skáladeskriptorai alapján egymásra épülő nyelvi szintek rajzolódnak ki, amelyek univerzálisak abból a szempontból, hogy a kommunikáció irányából közelítenek, és nem a megtanulandó nyelvi tartalmak felől (M. Pintér-Wéber 2019). Így nem nyelvspecifikusak, hanem nyelvhasználat-specifikusak. A KER létrehozói a nyelvoktatás és a tankönyvírás szakértőinek a kezébe adták az egyes nyelveken a nyelvi tartalmak szintekre rendezését. A különböző tankönyek között a tananyag sorrendiségét tekintve vannak eltérések, de többnyire elérik a KER szintrendszere által meghatározott kimeneti kompetenciákat. Az újonnan megjelent kötetek egységes +36 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
890.99 KB
Permalink to jpg
022_000036/0036.jpg
Permalink to ocr
022_000036/0036.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu