Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0022
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 23 [23]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000036/0022

OCR

2. KÉSZSÉGEK ÉS KOMPETENCIÁK A NYELVTANULÁSBAN kérdezőből közvetítővé módosul, nem a tudás egyetlen őrzője és megtestesítője, hanem a tudásépítés, még inkább a kompetenciaépítés elindítója, segítője, támogatója lesz. Ezzel együtt a nyelvtanuló válik a folyamat főszereplőjévé, önálló irányítójává (uo.). Mindez a nyelvórák felépítésében és szervezésében is változásokat hoz: nagyobb szerep jut a hallásnak, az értésnek, valamint a beszéd-, illetve egyéb cselekvéseknek (uo.)." Bárdos (2007) bemutatja a teljes, a nyelvtudást eredményező komplex kompetenciarendszert a nyelvtudás értelmezéséhez, amelyben a kommunikatív kompetenciához vezető elemek közé tartozik — a nyelvi kompetencia hagyományosnak tekinthető összetevői (kiejtés, értés, nyelvtan, szókincs stb.) mellett — a kultúrára, a szociokulturálisan meghatározott beszédkörnyezetre, a szövegalkotásra vonatkozó tudás, illetve a stratégiai kompetencia is, melynek eredménye a nyelv tanulásához és használatához szükséges rugalmasság is (2. ábra): Működési terep Nyelvi tevékenységek Kompetenciák a Nyelvi , SZOCÍD- Kulturális Szövegalkotói Stratégiai x . lingvisztikai . . . nyelvtudäsban kompetencia kompetencia kompetencia kompetencia kompetencia nyelvi készségek tartaA nyelvtudás to- . lom közvetítése vábbi aspektu- — - kiejtés - értés sai, elemei, di- - nyelvtan - kézlés menziói - szókincs - közvetítés - nyelv használat nyelvi pontos- elfogadás, diskurzus (koság, szociális odatartozés, herencia, ko- rugalmassäg megfelelés műveltség hézió) 2. ábra: A nyelvtudásfogalom komplex modellje (Bárdos 2007: 236) A fenti ábrából világosan látható, hogy a nyelv tanítása nem egyenlő az elemek és az azokat szerkezetekké építő szabályok, módok elsajátíttatásával: a sikeres, valóban kommunikációs tevékenységhez vezető oktatásnak a nyelvtudás minden dimenziójában egyszerre, a nyelvi elemeket a teljes, komplex rendszerből nem kiemelve kell kompetenssé tennie a nyelvtanulót. * A kommunikatív és posztkommunikatív nyelvoktatásról Id. bővebben Nádor (2018). + 22e

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1751 px
Bild Höhe
2480 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
852.92 KB
Permalink zum JPG
022_000036/0022.jpg
Permalink zur OCR
022_000036/0022.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu