Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0019
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 20 [20]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000036/0019

OCR

1.3. A NYELVOKTATÁSI-NYELVTANULÁSI FOLYAMAT BELSŐ ÖSSZEFÜGGÉSEI A tanár módszertani kompetenciája határt szab(hat) az órai lépések változatosságának; a rendelkezésre álló eszközrendszer azonban szintén korlátozhatja a módszertani sokszínűséget. Éppen ezért szerepel a tanár és az eszközrendszer metszéspontjában a kreativitás: a jó nyelvtanár kezében a gyermekeknek tartott nyelvórán minden tananyaggá, szemléltetőeszközzé válhat a gyermekversektől a gyermekek játékain át a reáliákig. A nyelvtanulók és a tárgyi feltételek metszéspontjában a nyelvtanulási kedv áll. A nyelvtanulók életkora, tanulási célja hatással van a tanár által választott módszerekre és eszközökre, míg ez utóbbiak befolyásolják a nyelvtanulók nyelvtanulási kedvét. Gyermekeket csak számukra ismerős, jól megválasztott kiegészítő eszközökkel — pl. képekkel, tárgyakkal, játékokkal — és órai lépésekkel tudunk eredményesen nyelvtanulásra bírni. Ha megvizsgáljuk, mi az, ami a nyelvoktatas—nyelvtanulas külső és belső tényezőit és elemeit összekapcsolja, azt látjuk, hogy a sikeres folyamat legfőbb záloga a motiváció. A motiváció az a kulcsszó, amely vezérlő elvkent hatärozza meg a nyelvoktatäs-nyelvtanuläs minden szegmenset. A gyakran alulmotivält nyelvtanulöknak lelkes, magasan motivált nyelvtanärra van szüksegük. A nyelvtanulök eletkorähoz, sajätossägaihoz, igényeihez, az újabb és újabb nyelvtanulási helyzethez igazodó folyamat leginkább akkor valósítható meg, ha a nyelvtanár maximálisan motivált. A tanár motiváltságától függ, mennyire lesznek aktívak és együttműködők a nyelvtanulók, mennyi és milyen minőségű kiegészítő, szemléltető eszközt alkalmaz a tanár, azaz befolyásolja a tananyag tartalmát és minőségét is. Hatással van a tanórán alkalmazott eljárásokra, lépésekre és módszerekre, ez pedig visszahat ismét a tanulók motiváltságára. Az elérhető támogató eszközök növelhetik vagy csökkenthetik a tanár és a nyelvtanulók motiváltságát, de még ezek hiánya is fokozhatja a nyelvtanár motivációját az újabb és újabb lehetőségek felkutatására és kidolgozására, ami ismét növelheti a nyelvtanulási kedvet. A modell központi elemeként, mozgatórugójaként tehát a motivációt kell kiemelnünk: a tanár motiváltsága pedig motivált tanulókat és/vagy további taneszközfejlesztést eredményez, s mindez együtt hozzájárul ahhoz, hogy a magyartanulás ne szükséges kényszer, hanem együttes munka, öröm és élvezet is legyen. s ]9 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.05 MB
Permalink to jpg
022_000036/0019.jpg
Permalink to ocr
022_000036/0019.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu