Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0018
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 19 [19]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000036/0018

OCR

1. ANYELVTANITÄS-NYELVTANULÄS KOMPLEX MODELLJE... 1.3. A NYELVOKTATÄSI-NYELVTANULÄSI FOLYAMAT BELSÖ ÖSSZEFÜGGESEI Az I. ábra összefoglalja a nyelvtanulás külső és belső tényezőit, és kiemeli azokat az elemeket, amelyek e sokoldalú, többkomponensű, komplex összefüggésrendszerben a leginkább meghatározónak tekinthetők. Es. “ee elméleti és módszertani képzettség háttér a nyelvtanulás oka és tananyag, kiegészítő oi ze elözetes ismere mödszerek mr Te NN Fr Be A £ = ( nyelvtanuk ( eszközrendszer = stl m ad à = 1. abra: A nyelvoktatas-nyelvtanulas tényezőinek és elemeinek összefüggése Az I. ábra jól szemlélteti a humán tényezők és a tárgyi feltételek közötti összefüggéseket. Ebben a komplex folyamatban minden tényező kölcsönösen hatással van a másikra. A tanár és a nyelvtanuló , metszéspontja" a nyelv maga: elsősorban az, hogy van-e alkalmazható közvetítő nyelvük. Közvetítő nyelv használata megkönnyítheti a tanítást-tanulást, de nem kizárólagos feltétele a sikernek: ha a tanár elegendő mennyiségű szemléltetőeszközt vet be, sok példával támasztja alá a nyelvi jelenséget, a közvetítő nyelv hiánya a gyerekek esetében könnyen leküzdhető. Emellett a nyelvtanár anyanyelve, nyelvismerete, nyelvi tudatossága, elméleti tudása befolyásolja a nyelvátadás, közvetítés minőségét; de ezt a nyelvtanulók előzetes ismeretei, anyanyelvi kompetenciája, a nyelvtanulási helyzet és cél is meghatározza. A hatás — jó esetben — fordítva is működik: a reflektív pedagógus fejleszti saját pedagógusi kompetenciáit — elméleti és módszertani felkészültségét —, ha azt a nyelvtanuló igényei, lehetőségei, célja megkívánják. + 18 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
758.9 KB
Permalink to jpg
022_000036/0018.jpg
Permalink to ocr
022_000036/0018.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu