Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0018
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 19 [19]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0018

OCR

1. ANYELVTANITÄS-NYELVTANULÄS KOMPLEX MODELLJE... 1.3. A NYELVOKTATÄSI-NYELVTANULÄSI FOLYAMAT BELSÖ ÖSSZEFÜGGESEI Az I. ábra összefoglalja a nyelvtanulás külső és belső tényezőit, és kiemeli azokat az elemeket, amelyek e sokoldalú, többkomponensű, komplex összefüggésrendszerben a leginkább meghatározónak tekinthetők. Es. “ee elméleti és módszertani képzettség háttér a nyelvtanulás oka és tananyag, kiegészítő oi ze elözetes ismere mödszerek mr Te NN Fr Be A £ = ( nyelvtanuk ( eszközrendszer = stl m ad à = 1. abra: A nyelvoktatas-nyelvtanulas tényezőinek és elemeinek összefüggése Az I. ábra jól szemlélteti a humán tényezők és a tárgyi feltételek közötti összefüggéseket. Ebben a komplex folyamatban minden tényező kölcsönösen hatással van a másikra. A tanár és a nyelvtanuló , metszéspontja" a nyelv maga: elsősorban az, hogy van-e alkalmazható közvetítő nyelvük. Közvetítő nyelv használata megkönnyítheti a tanítást-tanulást, de nem kizárólagos feltétele a sikernek: ha a tanár elegendő mennyiségű szemléltetőeszközt vet be, sok példával támasztja alá a nyelvi jelenséget, a közvetítő nyelv hiánya a gyerekek esetében könnyen leküzdhető. Emellett a nyelvtanár anyanyelve, nyelvismerete, nyelvi tudatossága, elméleti tudása befolyásolja a nyelvátadás, közvetítés minőségét; de ezt a nyelvtanulók előzetes ismeretei, anyanyelvi kompetenciája, a nyelvtanulási helyzet és cél is meghatározza. A hatás — jó esetben — fordítva is működik: a reflektív pedagógus fejleszti saját pedagógusi kompetenciáit — elméleti és módszertani felkészültségét —, ha azt a nyelvtanuló igényei, lehetőségei, célja megkívánják. + 18 e

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
758.9 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0018.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0018.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde