Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0017
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 18 [18]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0017

OCR

1.2. A NYELVTANÍTÁS-NYELVTANULÁS KÜLSŐ TÉNYEZŐI nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tantárgyak tartalma a már megszerzett anyanyelvi tudásra épít, melynek során nem a formai elemek megismerése, hanem azok rendszerezése, tudatosítása, használatuk megismerése és gyakorlása a cél. Idegen nyelvként közelítve meg a magyart, a tanulók nem rendelkeznek magukkal hozott ismeretekkel, nyelvi, nyelvhasználati készséggel, kompetenciával, így a nyelvórán a cél ezek megismerése, majd az anyanyelvi nevelés elvárásainak megfelelő szintű begyakoroltatása, használata. Pl. az első osztályos nem magyar anyanyelvű — vagy első nyelvű — tanuló számára az olvasás technikai oldalának elsajátítása mellett az olvasott anyag lexikai szintű megértését is tanulnia kell, s magát az olvasástanulást sem támogatja az anyanyelvi kompetencia. A tanárnak tehát soha nem szabad kiesnie a külső szemlélő szerepéből, és mindig abból a feltételezésből kell kiindulni, hogy az iskolai előrehaladásban, az ismeretszerzésben a nem magyar anyanyelvű számára a nyelvismeret, a (magyar) anyanyelvi kompetencia hiánya a legerősebb gátló tényező. A módszerrel kapcsolatban még egy tényező szerepét kell kiemelni: a tanári reflexiót. A reflektív pedagógus folyamatosan megfigyeli, elemzi, értékeli saját tanítási folyamatait, szükség esetén képes az újratervezésre (Hunya 2014). A reflektív nyelvtanár önmaga és saját osztálytermi cselekedeteinek megfigyelésével, illetve a gyerekek igényeinek figyelembevételével saját professziója tökéletesítésére törekszik (Medgyes 1997), állandó módszertani megújulásra képes és kész, ezzel segíti a nyelvtanuläs-nyelvtanitäs sikeret. Mindezeket összegezve megällapithatjuk: s, a módszertan megválasztása a nyelvtanár feladata és felelőssége, s az anyanyelvi, idegen nyelvi és magyar mint idegen nyelvi módszertani szakirodalom ötvözése szükséges, s elsődlegesen meghatározó tényezőnek kell tekinteni a tanulók életkorát, mivel ez befolyásolja a választandó módszereket, s a megfelelő pedagógusi attitűd (reflexió) segítheti a folyamat sikerét. «17 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
931.83 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0017.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0017.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde