Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0017
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 18 [18]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000036/0017

OCR

1.2. A NYELVTANÍTÁS-NYELVTANULÁS KÜLSŐ TÉNYEZŐI nyelvtan, helyesírás, fogalmazás tantárgyak tartalma a már megszerzett anyanyelvi tudásra épít, melynek során nem a formai elemek megismerése, hanem azok rendszerezése, tudatosítása, használatuk megismerése és gyakorlása a cél. Idegen nyelvként közelítve meg a magyart, a tanulók nem rendelkeznek magukkal hozott ismeretekkel, nyelvi, nyelvhasználati készséggel, kompetenciával, így a nyelvórán a cél ezek megismerése, majd az anyanyelvi nevelés elvárásainak megfelelő szintű begyakoroltatása, használata. Pl. az első osztályos nem magyar anyanyelvű — vagy első nyelvű — tanuló számára az olvasás technikai oldalának elsajátítása mellett az olvasott anyag lexikai szintű megértését is tanulnia kell, s magát az olvasástanulást sem támogatja az anyanyelvi kompetencia. A tanárnak tehát soha nem szabad kiesnie a külső szemlélő szerepéből, és mindig abból a feltételezésből kell kiindulni, hogy az iskolai előrehaladásban, az ismeretszerzésben a nem magyar anyanyelvű számára a nyelvismeret, a (magyar) anyanyelvi kompetencia hiánya a legerősebb gátló tényező. A módszerrel kapcsolatban még egy tényező szerepét kell kiemelni: a tanári reflexiót. A reflektív pedagógus folyamatosan megfigyeli, elemzi, értékeli saját tanítási folyamatait, szükség esetén képes az újratervezésre (Hunya 2014). A reflektív nyelvtanár önmaga és saját osztálytermi cselekedeteinek megfigyelésével, illetve a gyerekek igényeinek figyelembevételével saját professziója tökéletesítésére törekszik (Medgyes 1997), állandó módszertani megújulásra képes és kész, ezzel segíti a nyelvtanuläs-nyelvtanitäs sikeret. Mindezeket összegezve megällapithatjuk: s, a módszertan megválasztása a nyelvtanár feladata és felelőssége, s az anyanyelvi, idegen nyelvi és magyar mint idegen nyelvi módszertani szakirodalom ötvözése szükséges, s elsődlegesen meghatározó tényezőnek kell tekinteni a tanulók életkorát, mivel ez befolyásolja a választandó módszereket, s a megfelelő pedagógusi attitűd (reflexió) segítheti a folyamat sikerét. «17 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1751 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
931.83 KB
Lien permanent vers jpg
022_000036/0017.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000036/0017.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu