Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0014
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 15 [15]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000036/0014

OCR

1. ANYELVTANITÄS-NYELVTANULÄS KOMPLEX MODELLJE... 1.2. A NYELVTANITAS—NYELVTANULAS KULSO TENYEZOI A nyelvoktatás külső tényezői lehetnek tárgyiak és eszmeiek is: a tankönyvek és a nyelvoktatást támogató kiegészítő eszközök, illetve a rendszeres, elérhető módszertan, valamint az intézményi-képzési feltételek.? 1.2.1. A TANKÖNYV/NYELVKÖNYV KÉRDÉSE Elsődlegesnek és meghatározónak tűnik a rendelkezésre álló eszközrendszer, elsősorban a tankönyv, nyelvkönyv kérdése. Ma már létezik gyermekeknek keszült magyar nyelvkönyv (vö. Varga-Gröf-SzendeVideki 2006, Gröf-Varga-Szende-Videki 2015), amely jöl hasznälhatö azokban a helyzetekben, amelyekre kidolgoztäk; gyakori azonban, hogy olyan nyelvoktatäsi helyzetben kell gyermekkorü nyelvtanulökkal foglalkozni, amikor ez a nyelvkönyv nem felel meg. Ilyen lehet, ha pl. nem ismerjük a nyelvtanulök anyanyelvet, vagy nem äll rendelkezesre közvetítő nyelv, illetve ha a nyelvtanulást más ütemben, más témákban kell megvalósítani. Elsődlegesen igaz, hogy minden nyelvoktatási helyzet más: könnyű belátni, hogy nem dolgozhatunk ki új és új nyelvkönyveket minden nyelvtanuló esetében, mégis szükség lenne arra, hogy létrejöjjön egy olyan átfogó tananyag, amely általánosan alkalmas gyermekkorúak magyartanítására, és igazodik a leggyakoribb, legvalószínűbb nyelvtanulási célokhoz és helyzetekhez. Elővételezhető, hogy ma Magyarországon elsősorban iskolai keretek között, esetleg két tanítási nyelvű iskolákban, változatos időben érkező tanulók gyors nyelvi felzárkóztatására lehet szükség, amelynek elsődleges célja, hogy a tanulók képesek legyenek iskolai tanulmányaik megkezdésére, a közoktatásba történő mielőbbi bekapcsolódásra magyar nyelven. Mindezeket végiggondolva és összegezve úgy tűnik, szinte lehetetlen egy olyan tankönyvet alkotni, amely minden helyzetben alkalmas erre a feladatra. Megoldást kínálhat ismét a szemléletbeli, módszertani megújulás: nem szükséges ragaszkodnunk egy régi típusú, vastag és nehéz tankönyvhöz, ha úgy alakítjuk ki a tananyagot és a támogató eszközrendszert, hogy azokat modulárisan, a helyzethez, a szükségletekhez alkalmazkodva, részben felcserélhetően, munkalapok segítségével tárjuk ? A tanárképzési feltételekkel és körülményekkel könyvünkben nem foglalkozunk. « 14 ¢

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1751 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1 MB
Lien permanent vers jpg
022_000036/0014.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000036/0014.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu