Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Cím (EN)
Teaching Hungarian to Children
Tudományterület
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
monográfia
022_000036/0013
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 14 [14]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000036/0013

OCR

1.1. A NYELVTANÍTÁS-NYELVTANULÁS HUMÁN OLDALA nyelvtanulási szándékot a gyermekekben. Valószínű, hogy azért vannak gyermekkorú nyelvtanulóink, mert tanulniuk kell magyarul, vagy a szülők, vagy a Magyarországra település, vagy az oktatási intézmény nyomására. Ez pedig kihat a folyamat minőségére, gyakran vezet alulmotiváltsághoz, akár a motiváció teljes hiányához is. Nagyvárosokban, a fővárosban gyakori, hogy a gyermekek a magyar iskolarendszer keretében tanulnak magyarul, gyakran egy-egy intézményben, osztályban többen is, illetve nem magyar tanítási nyelvű iskolákban; vidéken azonban, ahol egy-egy adott helyen, iskolában csak néhány nem magyar anyanyelvű tanuló, gyermek jelenik meg, különösen nehéz a nyelvi integrálás (vö. Nagyházi 2018). A család mint szociális háttér és tanulási környezet minden más nyelvtanulói csoportnál nagyobb mértékben hat a nyelvtanulás sikerére a gyermekek esetében. A gyermek számára meghatározó személyek hozzáállása a magyar nyelvhez, a nyelvtanulás szükségességéhez, türelme a nyelvi sikerek elvárásában, támogatása a nyelvtanulásban és együttműködése a nyelvet tanító pedagógussal/intézménnyel a sikeres nyelvtanitäsi-nyelvtanuläsi folyamat egyik zäloga. Kihat a rendszer tényezôire az is, ha a magyartanulás nem a mindennapok, az iskolai integráció feltétele, hanem a származás, az ,elődök nyelvéhez" (Éder 1991) való kapcsolódás a cél, esetleg éppen a szülők, nagyszülők elvárásainak engedve. A származásnyelvi, érzelmi alapú, az anyaországtól távoli (pl. ÉszakAmerika) magyartanulás is ütközhet nehézségekbe; mind a nyelvtanuló motivációját, mind a tanulás sikerét befolyásolhatja, ha a magyar — mint a származásból adódó nyelv — nem jelent értéket a családot befogadó társadalom számára (Nagy 1970). Összegezve: a magyarul tanuló gyermekek oktatását elsősorban befolyásoló tényezők: s életkor, + az anyanyelv-elsajätitäs szintje, ällapota, + idegennyelv-ismeret, + motiváció, s nyelvtanulási cél, s családi háttér. +13 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
908.43 KB
Permalinkből jpg
022_000036/0013.jpg
Permalinkből OCR
022_000036/0013.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde