OCR
TARTALOM ——— 93 Bevezetés. ..................................... 7 1. A nyelvtanitäs-nyelvtanuläs komplex modellje gyermekkorú nyelvtanulék esetében ............................ 9 1.1. A nyelvtanítás-nyelvtanulás humán oldala. . . . . . . . . . . . . . . 10 1.1.1. A nyelvtanär ............................ 10 1.1.2. A nyelvtanulé ........................... 12 1.2. A nyelvtanítás—nyelvtanulás külső tényezői . . . . . . . . . . .... 14 1.2.1. À tankônyv/nyelvkônyv kérdése ................. 14 1.2.2. À môdszertanrél. ......................... 15 1.3. A nyelvoktatési-nyelvtanuläsi folyamat belső összefüggései . . . . . 18 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 20 2. Készségek és kompetenciäk a nyelvtanuläsban. . .............. 21 2.1. A készségek osztälyozäsa. . ....................... 21 2.2. À kommunikäcié mint a nyelvoktatäs-nyelvtanulés célja. . . . . .. 21 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 23 3. À nyelvtanitäs célcsoportjai és helyszinei. . ................. 24 3.1. A gyermek és tanulói csoportok bemutatása . . . . . . . . . . . . . . 26 3.2. À magyar mint idegen nyelv oktatäsa ................. 31 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 35 4. Tananyagok. .................................. 36 4.1. Tankônyvtipusok. ............................ 36 4.2. Tananyagok gyermekeknek . ...................... 39 Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 43 5. Óvodáskorú kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése . ........... 44 5.1. Az iskolakészültség általános meghatározása . . . . . . . . . . . . . 45 5.2. Az iskolakészültség definiálása külföldi gyermekek esetében . . . . . 47 5.3. Az iskolakészültség meghatározása Magyarországon . . . . . . . . . 49 5.4. Egy magyar fejlesztési modell bemutatása . . . . . . . . . . . . . . . 49 5.5. A fejlesztés menete. ........................... 51 5.6. A foglalkozäsok menete ......................... 53