OCR Output

TARTALOM

——— 93

Bevezetés. ..................................... 7

1. A nyelvtanitäs-nyelvtanuläs komplex modellje gyermekkorú

nyelvtanulék esetében ............................ 9
1.1. A nyelvtanítás-nyelvtanulás humán oldala. . . . . . . . . . . . . . . 10
1.1.1. A nyelvtanär ............................ 10

1.1.2. A nyelvtanulé ........................... 12

1.2. A nyelvtanítás—nyelvtanulás külső tényezői . . . . . . . . . . .... 14
1.2.1. À tankônyv/nyelvkônyv kérdése ................. 14

1.2.2. À môdszertanrél. ......................... 15

1.3. A nyelvoktatési-nyelvtanuläsi folyamat belső összefüggései . . . . . 18
Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 20

2. Készségek és kompetenciäk a nyelvtanuläsban. . .............. 21
2.1. A készségek osztälyozäsa. . ....................... 21
2.2. À kommunikäcié mint a nyelvoktatäs-nyelvtanulés célja. . . . . .. 21
Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 23

3. À nyelvtanitäs célcsoportjai és helyszinei. . ................. 24
3.1. A gyermek és tanulói csoportok bemutatása . . . . . . . . . . . . . . 26
3.2. À magyar mint idegen nyelv oktatäsa ................. 31
Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 35

4. Tananyagok. .................................. 36
4.1. Tankônyvtipusok. ............................ 36
4.2. Tananyagok gyermekeknek . ...................... 39
Osszefoglalé kérdések a fejezethez. . .................... 43

5. Óvodáskorú kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése . ........... 44
5.1. Az iskolakészültség általános meghatározása . . . . . . . . . . . . . 45
5.2. Az iskolakészültség definiálása külföldi gyermekek esetében . . . . . 47
5.3. Az iskolakészültség meghatározása Magyarországon . . . . . . . . . 49
5.4. Egy magyar fejlesztési modell bemutatása . . . . . . . . . . . . . . . 49
5.5. A fejlesztés menete. ........................... 51
5.6. A foglalkozäsok menete ......................... 53