4. A BETŰK ÉS HANGOK GYAKOROLTATÁSA
Vihetünk be erre az órára naptárt is, amely feltünteti a névnapokat,
meséljünk a névnap ünnepléséről/nem ünnepléséről, az idevágó magyar
szokásokról, és tanítsuk meg a kifejezést: , Boldog névnapot kívánok!"
Láthatjuk, hogy ez az egyszerű kiejtési-helyesírási gyakorlatnak induló
feladat a végén kulturális értékeket is közvetíthet.
FONTOS! - Ha tudjuk előre, hogy egy feladat nem okoz majd külö¬
nösebb örömöt a csoportnak, ne használjuk! Ugyanezt a csoportosítást
elvégezhetjük állatnevekkel, ételekkel, italokkal, fővárosokkal (akár tér¬
képpel összekötve), stb. Alkalmazkodjunk a csoportunk érdeklődéséhez,
mert így akár egy óra alatt is nagyobb eredményt tudunk elérni a kiejtés¬
ben, mintha gyötörnénk őket olyan témákkal, amely nem érdekli őket!
A feladatok kitalálásának itt is csak a fantázia szab határt.