OCR Output

3. A MAGYAR ÁBÉCÉ TANÍTÁSA

ed
COLE
ei m mh
www.shutterstockecom : 585074135
” ”
»S » SZ

2. ábra: s — sz

Hozzunk példákat a jelentés-megkülönböztető szerepre: sör — szőr!
Nemzetiségtől/anyanyelvtől függően lehet készülni a nehézségekre!
Ha nincs, örüljünk neki, ha van, nyugtassuk meg a nyelvtanulókat
azzal, hogy sok gyakorlás várható, lesz alkalmuk begyakorolni a ne¬
héznek vélt hangok kiejtését is.

3.2.4. A magánhangzók és a mássalhangzók összegzése,
a teljes ábécé bemutatása

Qo

3.2.5. Néhany további ötlet

A példának szánt szavak legyenek vagy nemzetközi szavak, vagy olya¬
nok, amelyek megtanulása hasznos már a nyelvtanulás elején is!

Ha az adott csoportra nézve van jobb ötletünk, mint ami a tananyag¬
ban szerepel, bátran írjuk át! Készítsünk saját ábécét, saját képekkel,
a lényeg a használhatóság!

megtanulják a hangok képzését, könnyű lesz az alkalmazás is.

pl. egy magánhangzó rövid vagy hosszú, a már említett jelentésbeli
különbségek miatt.