zen, és nyugtassuk, meg a tanulókat, hogy ezekre külön oda fogunk
figyelni, és minden alkalommal egy kicsit gyakoroljuk őket. Nagyon
fontos, hogy merjenek elkezdeni beszélni, még ha nehéz is egy-egy
hang produkciója, majd menet közben fejlesztjük!
a nyelvtanulók megunják. Dicsérjük meg őket, és térjünk át a mással¬
hangzókra!
3.2.3. A mássalhangzók bemutatása
egyes betű, a többjegyű is, egyetlen hangot jelöl (kivétel a j- ly és a v ¬
w). A mássalhangzók körében is vannak párok és a pontos kiejtés itt
is a jelentés-megkülönböztető szerep miatt fontos.
mert a magánhangzókat már ismerik.
B
C -— CS (cica, csirke)
D - DZ - DZS (dzs: angol jövevényszavak, pl.: dzsem, menedzser)
F
G - GY (Hogy vagy?)
HJK
L-LY (J és LY kiejtése ugyanaz)
M
N - NY (anya)
POR (Q: latin jovevényszavakban, régebbieket már ,kv"-val írjuk,
pl.: akvárium)
S — SZ (S: szél hangja, SZ: kígyó)
T — TY (tyúk)
VWXY (W kiejtésében ugyanaz, mint a V, X és Y nem magyar
hangok)
Z — ZS (zebra, zsiráf)
Gyerekeknél és felnőtteknél is segítség lehet, ha valamilyen általános
jelenség hangjával magyarázunk, pl.: S — szél, SZ — kígyó