OCR Output

II. A KIEJTÉS TANÍTÁSA

zen, és nyugtassuk, meg a tanulókat, hogy ezekre külön oda fogunk
figyelni, és minden alkalommal egy kicsit gyakoroljuk őket. Nagyon
fontos, hogy merjenek elkezdeni beszélni, még ha nehéz is egy-egy
hang produkciója, majd menet közben fejlesztjük!

a nyelvtanulók megunják. Dicsérjük meg őket, és térjünk át a mással¬
hangzókra!

3.2.3. A mássalhangzók bemutatása

egyes betű, a többjegyű is, egyetlen hangot jelöl (kivétel a j- ly és a v ¬
w). A mássalhangzók körében is vannak párok és a pontos kiejtés itt
is a jelentés-megkülönböztető szerep miatt fontos.

mert a magánhangzókat már ismerik.

B

C -— CS (cica, csirke)

D - DZ - DZS (dzs: angol jövevényszavak, pl.: dzsem, menedzser)

F

G - GY (Hogy vagy?)

HJK

L-LY (J és LY kiejtése ugyanaz)

M

N - NY (anya)

POR (Q: latin jovevényszavakban, régebbieket már ,kv"-val írjuk,
pl.: akvárium)

S — SZ (S: szél hangja, SZ: kígyó)

T — TY (tyúk)

VWXY (W kiejtésében ugyanaz, mint a V, X és Y nem magyar

hangok)

Z — ZS (zebra, zsiráf)

Gyerekeknél és felnőtteknél is segítség lehet, ha valamilyen általános

jelenség hangjával magyarázunk, pl.: S — szél, SZ — kígyó