OCR Output

3. A MAGYAR ÁBÉCÉ TANÍTÁSA

3.1. FELADAT: MELY ÁLLÍTÁSOKKAL ÉRT EGYET ÉS MELYEKKEL
NEM ÉRT EGYET? INDOKOLJA IS MEG VÁLASZÁT!

A) Az ábécé tanítása az első órák anyaga kell, hogy legyen
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

B) A nagyábécét (44 betű) tanítsuk mindig!
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

C) Fonetikai átírás nem szükséges, de ha segít, lehet!
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

D) A magánhangzó-harmóniát tanítsuk meg az ábécével együtt!
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

E) Hasznosak a fonetikai gyakorlatok az első órákon.
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

F) Külön tanítsuk a magánhangzókat!
EGYETÉRTEK/NEM ÉRTEK EGYET

3.2. HOGYAN TANÍTSUK AZ ÁBÉCÉT?

3.2.1. Néhány praktikus ötlet a magyar ábécé
tanítása előtt és az elején

A magyar ábécé tanítása sokféleképpen történhet, nincs egyetlen helyes
módja, mégis van néhány praktikus ötlet, melynek betartása segítheti
a nyelvtanulót a magyar hangok feltérképezésében, megismerésében.
Az biztos, hogy a magyar ábécét a nyelvtanulás legelején, az első órák
egyikén érdemes bemutatni (Csonka 2005). Célszerű még előtte köszö¬
néseket, hasznos kifejezéseket tanítani, hogy a hangok ismertetésénél
legyen máris példánk, amelyre vissza tudunk utalni (Köszönöm - „sz”).
Mielőtt belevágunk, magyarázzuk el, hogy a magyar ábécé 44 betűből