Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0041
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 42 [42]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000029/0041

OCR

6. A KIEJTÉS FEJLESZTÉSE Gyerekek, gyerekek szeretik a perecet, sósat, sósat, jó ropogósat Aki vesz, annak lesz Aki nem vesz, éhes lesz! A versek használata talán a legszubjektívebb. Annyira egyéni, hogy minden tanárnak saját magának kell eldöntenie, hogy mikor, hogyan, milyen céllal alkalmazza, vagy sem. Ha a csoport fogékony rá, memoriterek formájában is nagyon hatékony. A helyes kiejtés, mint ahogy az éneklésnél a hangmagasság, segíti a megfelelő hangok produkcióját. Személyessége miatt pedig egy-egy könyv nélkül ismert kedves vers a motivációt is növelheti, szorosabbá fűzheti kapcsolatát a tanult nyelvvel és kultúrával. 6.2.5. Kreatív módszerek, vizuális megjelenítés Érzékeink bekapcsolása a tanulási folyamatba hatékony lehet. Ennek oka mindig ugyanoda vezethető vissza: több oldalról támogatunk egyszerre egy elérni kívánt célt. Mivel minden nyelvtanuló más, van akinek az éneklés segít, van aki szívesen mondogat verset, van, aki szereti érteni, hogy a hangokat pontosan hol és hogyan képezzük, és tükör előtt gyakorol, és van aki, egyiket sem kedveli igazán. A képek, színek és formák használata mind olyan egyszerű segítség, amely nem szorul magyarázatra, világos, érthető és nagyban segíti a megértést. Egyszerűen használhatók képek például a magyar ábécé tanításakor, vagy színek a magas és a mély magánhangzók szemléltetése során. A jelnyelv eszköztárából is lehet meríteni, a hangok képzésénél pedig néha egy-egy jól kitalált rövid mozgásos cselekvés, történet azonnali eredményt hoz (pl.: az éhang képzése úgy történik, hogy e hangból elképzeljük, hogy széthúzunk egy cipzárt vízszintesen a szánkon, és ezt mutatjuk is a kezünkkel). Minden egyes hangra ki lehet találni hasonló segítő , mondatot", nagyon jól működik. Nagyházi Bernadett (2010) teljes mesét talált ki a magyar hangok bemutatására, ahol minden egyes hangnak megvan a pontos mesebeli szerepe. A színek használata is kimeríthetetlen, a nyelvtanulás minden területén hasznos, kezdve a hangok tanulásától a szórend gyakorlásáig. Formák, legó-kockák is jól alkalmazhatók, ez egy végtelen területe a módszertannak, ahol tényleg csak a kreativitás szab határt. + Al +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
950.46 KB
Permalink to jpg
022_000029/0041.jpg
Permalink to ocr
022_000029/0041.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu