Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0031
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 32 [32]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000029/0031

OCR

4. A HELYESÍRÁS Látható, hogy egyrészt a helyesírás és a kiejtés — a szótövekben — nem választhatók el egymástól, másrészt azt is, hogy nagyban támogatják egymást a nyelvelsajátítás folyamatában. A nyelvtanulók számára a nehézséget általában a türelmetlenség és a más nyelvek tanulása során megszokott kezdeti gyors tempó lassabb volta jelenti. Célravezető lehet az első alkalomtól kezdve beépíteni a helyesírás és kiejtés gyakorlását, akár bemelegítő, pihentető feladatként is, hiszen ezek olyan készségek, amelyek hosszabb időt (ráadásul nyelvtanulónként eltérő időt) igényelnek. Fontos, hasznos és érdekes is megértetni a magyar nyelv alapvető tulajdonságait, a kiejtés elvét és a jelentés-megkülönböztető szerepet, akár képekkel illusztrálva, hogy már az első pillanattól ki tudjunk alakítani igényt a pontos és helyes írásra, beszédre. Ez a kezdeti energia- és időbefektetés a későbbi nyelvtanulás során meghozza gyümölcsét. tévé ló lő 5. ábra: Jelentés-megkülönböztetés szemléltetése 4.3. HOGYAN FEJLESZTHETŐ A HELYESÍRÁS? A helyesírás gyakoroltatása ugyanolyan kreatív lehet, mint a nyelvtanítás többi készségének fejlesztése. Nem lehet különválasztani és csak önmagában kezelni, mindig egy másik készség részeként érdemes gyakoroltatni. Helyesírásra mindig szükség van, akkor is, amikor értelmezzük az olvasottakat, tehát szövegértési feladatoknál, és akkor még inkább, amikor írni kell, akár diktálás, akár fogalmazás formájában. Helyesírási gyakorlat lehet akár ismétlő jelleggel a tanult szavak leírása, diktálása, vagy a hiányzó hangok beírása, keresztrejtvény, játékos kvíz stb. A tanár kreativitása szab határt az alkalmazott feladatoknak és módszereknek. Természetesen a nyelvtanulót vagy csoportot megismerve + 31 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
901.54 KB
Permalink to jpg
022_000029/0031.jpg
Permalink to ocr
022_000029/0031.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu