Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Cím (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Tudományterület
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Sorozat
Károli könyvek. Jegyzet
Tudományos besorolás
egyetemi jegyzet
022_000029/0027
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 28 [28]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000029/0027

OCR

3. A HALLÁSÉRTÉS ÉS A KIEJTÉS KAPCSOLATA 3.1. FELADAT: ÖN SZERINT MELYIK ÁLLÍTÁS IGAZ? ~ a b c d A beszédértés és a kiejtés összefügg / nem függ össze. A megfelelő kiejtés segíti / nem segíti a szövegértést. A nyelvtanulás első pillanatától kell / nem kell a kiejtést fejleszteni. Minél több a tanult anyag, annál több /annál kevesebb marad meg belőle. e) Az alkalmazott anyag csak kis mértékben legyen nehezebb / jóval nehezebb legyen, mint a nyelvtanuló pillanatnyi szintje. Zu 3.2. AZ INPUT- ES OUTPUT-HIPOTEZIS A beszédértésnek és a kiejtésnek meghatározó szerepe van a szóbeli kommunikációban (Szende 2005). A kiejtés és a hallásértés reverzibilis, kölcsönösen oda-vissza-ható folyamat. A tanuló általában úgy és anynyira hallja meg az idegen ajkú szövegeket, amennyire és ahogy ő maga kiejtené. Az input-hipotézis lényege az, hogy az anyanyelv-elsajátítás mintájára, felismeri a kezdeti néma, inkubációs szakasz létezését, amelyet egy késleltetett szóbeli válasz követ. Az idegennyelv-tanulás során is megfigyelhető ez a jelenség, a probléma csak az, hogy általában nincs idő kivárni azt az időt, amikor a nyelvtanuló magától, teljes önbizalommal megszólalna. Az output-hipotézis lényege az, hogy a hallott anyagból (input) mennyit tud befogadni. Észrevették (Palmer 1917), hogy az input mennyisége nem feltétlenül függ össze a befogadás mértékével, azonban a hallásértés fejlesztése a kiejtési nehézségekre is kedvezően hat. Krashen a bemeneti anyagot is vizsgálta, és úgy találta, hogy célravezető az, ha a nyelvtanuló pillanatnyi szintjénél csak kevés mértékben magasabb szintű a nyelvi anyag, így fokozatosan lehet fejleszteni és lépésről lépésre haladhat előre, elérhető célok teljesítésével (Krashen 1982). + 27 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1751 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
799.74 KB
Permalinkből jpg
022_000029/0027.jpg
Permalinkből OCR
022_000029/0027.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde