OCR
A HANGTAN SZEREPE AZ IDEGENNYELV-OKTATÁSBAN következik, egyszersmind megalapozva a kötet következő fejezeteiben leírtak relevanciáját: asszociációs mező szemantikai szint szintaktikaiszint fonológiai szint fonetikai szint akusztikai szint 1. ábra: Az észlelési-megértési folyamat hierarchikus modellje (Kassai alapján: https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_536_ MagyarNyelv/ch26s02.html#s26.2. 2) A helyes kiejtés szoros kapcsolatban van a halldssal — ez a tétel minden gyakorlat folyamán fontos (gyakorló idegennyelv-pedagógusok előtt ismert lehet a pontos hallás kiejtésben játszott fontossága). A kiejtés gyakorlása közben a hallásra/megértésre is hangsúlyt kell fektetni: mind a szegmentumok, mind a szupraszegmentumok esetében (a szegmentumok szintjén így lehet gójásleves" a gulyásleves -ből, kéziszék" a kézifék ből vagy akár agyelájult" az agyalágyult -ból akkor, ha a beszédpartner nem érti például a gujás hangsort, ellenben a gója-tás — gójás hangsornak értelmes jelentést tulajdonít). A szegmentális elemek gyakorlása elsősorban a hangok normatív artikulációjára támaszkodik - jelen kötet fejezetei is aszegmentális fonetika gyakorlását emeli ki (idegennyelv-tanulás esetében például a két nyelv kiejtésének közelítő artikulációja akár egymástól különböző hangok +10 +