mivolta azt eredményezné, hogy a tételes rektori hatáskörbe nem tartozó oktatási
 és kutatási, valamint művészeti tevékenységekért senki sem felel.
 
Hasonló értelmezési nehézséghez vezet, amikor az adott jogszabály a felelősség
 delegálása során nem intézményről, hanem vezetőről rendelkezik. A felsőoktatási
 felvételi eljárásról szóló 423/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
 Felvir.) előírja, hogy a felsőoktatási felvételi tájékoztató összeállításához, továbbá
 a jelentkezési kérelemhez kapcsolódó eljáráshoz és ennek keretében a központi
 nyilvántartás létrehozásához szükséges adatszolgáltatási kötelezettség teljesíté¬
 séért a felsőoktatási intézmény vezetője a felelős [Felvir. 3. § (1)—(2) bek.] Ehhez
 kapcsolódik a Felvir. azon szabálya, miszerint felsőoktatási felvételi tájékoztató
 összeállításához szükséges adatszolgáltatást és a felvételi eljárás teljes folyamatát az
 Oktatási Hivatal által rendelkezésre bocsátott elektronikus rendszeren keresztül
 kell intézni, s az ehhez szükséges feladatokat a felsőoktatási intézmény vezetője
 vagy általa erre feljogosított személy végzi [Felvir. 30. § (1) bek.]. E rendelkezés
 alapján azonban nem azonosítható, hogy itt intézményvezetőn az oktatás mint
 alaptevékenységnek megfelelő működésért felelős rektort, vagy az intézmény
 igazgatási (értelemszerűen az oktatásigazgatást is ideértve) működtetéséért felelős
 kancellárt kell-e érteni. Ugyanígy kérdéses, hogy rektori vagy kancellári felelős¬
 ség-e a felvételi eljárás intézményi lebonyolítása. Bár egyes elemei felfoghatók
 oktatásigazgatási kérdésként (közzététel, tájékoztatás, akadálymentesítés), de
 a szakok számára vonatkozó korlátok megváltoztatása már érdemi, oktatás¬
 stratégiai döntés, amely ebből adódóan rektori hatáskör, azonban költségvetési
 vonzatait tekintve vitathatatlan a kancellár közreműködésének szükségessége.
 A bizonytalanságot fokozza az Nftv. előírása, amely a felsőoktatási felvételi eljá¬
 ráshoz szükséges jogszabályban meghatározott intézkedések kiadmányozásáért
 való felelősséget a rektorra hárítja. Ebben és az ehhez hasonló eljárásokban mu¬
 tatkozik meg egyrészt a két intézményvezető együttműködésének elengedhetetlen
 mivolta és együttműködésükért való felelősségük, amely rendkívüli módon kihat
 az intézmény egészének működésére. A Felvir. előírja a felsőoktatási intézmény
 számára, hogy a nemzetközi közös képzésekre és a külföldi állampolgárok szá¬
 mára hirdetett, idegen nyelven folyó képzésekre vonatkozó információkat (ame¬
 lyeket a felsőoktatási felvételi tájékoztató nem tartalmaz), honlapján közzétegye,
 és a képzésekről a Hivatalt tájékoztassa." Részben ugyancsak a felsőoktatási
 intézmények kötelezettségévé teszi a rendelet a fogyatékossággal élő jelentkező
 számára a felvételi eljárásban való részvétel feltételeinek biztosítását a felvételi
 eljárás lebonyolítása során." A felvételi eljárás folyamatában lehetőség van az
 egyes szakokra vonatkozóan közzétett legmagasabb létszám növelésének, illetőleg